علی یاسینی خواننده جوان و پرطرفدار ایرانی در تاریخ ۱۲ آذر ماه سال ۱۳۷۳ به دنیا آمده است. او ترانه سرا، تنظیم کننده و آهنگ ساز نیز هست و همچنین سبک خاصی را برای خود به وجود آورده است.

علی در یک خانواده 4 نفره با یک خواهر، بزرگ شده است و فعالیت خود را از از سال 1387 وقتی 12 ساله بود با یادگیری گیتار شروع کرد. سپس کم و بیش درگیر ترانه سرایی شد تا اینکه سال 94 در 18 سالگی اولین آهنگ خود بنام افسردگی را ساخت که مورد استقبال قرار گرفت.

مشهور شدن

بعد از قطعه افسردگی، سال 95 دومین آهنگ خود بنام تلخ را نیز منتشر کرد تا صدایش شناخته تر شد سپس انتشار قطعه نترس نیز شهرت اش را فراگیر کرد. او حالا با با موسسه فرهنگی و هنری آراد فعالیت خود را ادامه می دهد.

نخستین کنسرت

یاسینی در 21 اسفد 97 در حالی که 22 ساله و جوانترین خواننده پاپ بود توانست نخستین بار در تالار وزارت کشور روی صحنه برود. او در این کنسرت منتخبی از قطعات محبوب خود را اجرا کرد تا اینکه بصورت جدی از سال 98 در اغلب شهرهای ایران تجربه برگزاری کنستر را دارد.

آهنگسازی پرسپولیسی

در کنار خواندن؛ آهنگسازی، ترانه سرایی و میکس مسترینگ می کند. طرفدار بارسلونا در خارج و پرسپولیس در ایران می باشد و هدف اش رسیده به آهنگسازی در سطح بین الملل است که به شدن برای ان تلاش می کن. او از معدودخواننده هایی است تابحال تمام آهنگ هایش را خودش نوشته است.

ازدواج

علی یاسینی هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

توانایی های یاسینی

یاسینی حالا توانایی نواختن سازهای گیتار، گیتار بیس، پیانو، سه تار و کیبور را دارد او 193 سانتی متر قد و 85 کیلوگرم وزن دارد.