طبق گزارش ها، سامسونگ در تاریخ 5 اکتبر در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ 2023 که در سانفرانسیسکو برگزار می شود، سرویس بازی ابری را برای دستگاه های گلکسی راه اندازی خواهد کرد.

سامسونگ ممکن است سرویس بازی ابری خود را در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ 2023 که در 5 اکتبر در سانفرانسیسکو برگزار می شود، راه اندازی کند. این غول فناوری با هدف قرار دادن گیمرهای موبایل، مدتی است که این سرویس را در آمریکای شمالی روی دستگاه های گلکسی آزمایش می کند.

طبق گزارش اخیر کره اکونومیک دیلی، غول فناوری کره جنوبی پس از تجربه “رشد راکد در فروش جهانی تلفن همراه” در تلاش است منابع سود جدیدی پیدا کند. همچنین در ادامه می‌گوید که سامسونگ در حال حاضر در حال مذاکره با بازی‌سازان جهانی برای آوردن عناوین معروف به پلتفرم خود است، اما هیچ اطلاعاتی در مورد بازی‌هایی که برای بازی در دسترس خواهند بود به اشتراک نمی‌گذارند.

در حالی که ممکن است استفاده از این سرویس رایگان باشد، کاربران در صورتی که بخواهند جدیدترین بازی ها را انجام دهند، باید به ناشران پول پرداخت کنند. از آنجایی که این بازی مستقل از Google Play خواهد بود، توسعه‌دهندگان بازی مجبور به پرداخت هزینه‌های خدماتی نخواهند بود که تا 30 درصد از پرداخت‌های کاربران را تشکیل می‌دهد. به نظر می‌رسد که سرویس استریم بازی‌های ابری آینده از طریق لانچر گیم سامسونگ و منحصراً در دستگاه‌های گلکسی در دسترس خواهد بود.

سامسونگ قبلاً سرویس استریم بازی های ابری خود را در کانادا آزمایش کرده است و این گزارش حاکی از آن است که بازیکنان با استقبال خوبی از آن مواجه شده اند زیرا آنها مجبور به خرید کنسول های بازی مانند پلی استیشن و ایکس باکس نیستند. یک مطالعه نشان داد 90٪ از افرادی که در معرض بازی های تبلیغاتی قرار می گیرند به آن عناوین علاقه مند بودند اما آنها را دانلود نکردند زیرا این کار دردسرساز بود. یک منبع صنعتی به Korea Economic Daily گفت: ارائه بازی‌ها در زمان واقعی از طریق تلفن‌های هوشمند به سرعت باعث افزایش کاربران می‌شود.

در اوایل سال جاری، این شرکت یک پلت فرم بازی ابری را برای دارندگان تلویزیون های هوشمند و مانیتورهای هوشمند به نام «Samsung Gaming Hub» معرفی کرد. در حالی که سایر سرویس‌های پخش بازی مانند GeForce Now و Amazon Luna انویدیا را جمع‌آوری می‌کند، به نظر می‌رسد که Game Launcher یک محصول مستقل برای دستگاه‌های گلکسی سامسونگ خواهد بود.

آخرین اقدام سامسونگ برای استفاده از بخش استریم بازی‌های ابری ممکن است به دلیل کاهش خریداران گوشی‌های هوشمند باشد، با تحلیل بازار اخیر از سوی Counterpoint Research پیش‌بینی می‌شود که محموله‌های گوشی در مقایسه با سال گذشته با کاهش ۶ درصدی به ۱.۱۵ میلیارد دستگاه برسد.