همین یک ماه پیش، مایکروسافت تأیید کرد که با استفاده از کلیدهای فعال سازی سیستم عامل ویندوز 7/8 در وبلاگ شریک دستگاه خود، به مسیر نصب رایگان ویندوز 11 پایان می دهد.

مایکروسافت بالاخره شروع به محدود کردن کاربران برای فعال کردن سیستم عامل ویندوز 11 با استفاده از کلیدهای فعال سازی ویندوز 7 یا ویندوز 8 کرده است. مایکروسافت بالاخره یک حفره را برطرف کرده است و کدهای فعال سازی قدیمی را مجاز نمی کند، به این معنی که برای استفاده از آخرین سیستم عامل مایکروسافت در ساخت رایانه شخصی، باید مجوز جدیدی خریداری کنید.

همین یک ماه پیش، مایکروسافت تأیید کرد که با استفاده از کلیدهای فعال سازی سیستم عامل ویندوز 7/8 در وبلاگ شریک دستگاه خود، به مسیر نصب رایگان ویندوز 11 پایان می دهد. با این حال، اگر رایانه شخصی دارید که بر روی ویندوز 10 کار می کند، با توجه به اینکه سیستم تمام الزامات سخت افزاری را برآورده می کند، همچنان می توانید به صورت رایگان به ویندوز 11 ارتقا دهید.

بر اساس گزارشی از The Verge، در حالی که هنوز می توان یک نسخه جدید از سیستم عامل ویندوز 11 را با استفاده از یک کلید فعال سازی ویندوز 7 نصب کرد، همان بیلد فعال نمی شود، که باعث می شود یک واترمارک فعال ویندوز بر روی صفحه اصلی با بیان اینکه «ما می توانیم ویندوز را در این دستگاه فعال نکنید زیرا مجوز دیجیتال معتبر یا کلید محصول ندارید.

اگر قبلاً کد فعال سازی ویندوز 7/8 خود را به یک کلید دیجیتال تبدیل کرده اید، باید بتوانید ویندوز 11 را بدون هیچ مشکلی فعال کنید.

این چیزی است که بر بسیاری از افراد تأثیر نمی گذارد، زیرا اکثر لپ تاپ های جدید اکنون با سیستم عامل ویندوز 11 عرضه می شوند. این برای کسانی که قصد دارند یک رایانه شخصی سفارشی جدید بسازند و می خواهند ویندوز 11 را بدون پرداخت هزینه مجوز فعال کنند، دردسرساز خواهد بود. علاوه بر این، گفته می‌شود که مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه بعدی سیستم عامل خود – ویندوز 12 است که انتظار می‌رود در نیمه اول سال 2024 معرفی شود و گفته می‌شود از مدل اشتراکی پیروی می‌کند.