Apple Music Voice Plan که به شما امکان می دهد موسیقی را فقط با استفاده از دستورات Siri پخش کنید، به زودی از بین می رود.

برنامه Apple Music Voice که کمتر از یک سال پیش راه اندازی شده بود، به زودی متوقف می شود. این طرح که به کاربران اجازه می داد تنها با استفاده از دستورات سیری موسیقی را از Apple Music پخش کنند، در ایالات متحده و سایر کشورهایی که در دسترس بود، ماهانه 4.99 دلار قیمت داشت.

طبق یک سند پشتیبانی اپل، Voice Plan در ماه نوامبر متوقف خواهد شد و مشترکین موجود می توانند تا پایان چرخه صورتحساب نهایی خود از آن استفاده کنند. اپل اعلام کرد که بر ارائه بهترین تجربه موسیقی برای مشتریان خود با ویژگی هایی مانند صدای فضایی، اشعار بلادرنگ و ویژگی های اکتشاف بصری تمرکز دارد.

اپل همچنین گفت که دیگر برنامه های Apple Music در حال حاضر به طور یکپارچه با سیری کار می کنند و به بهینه سازی این تجربه ادامه خواهد داد. مشترکین موجود قبل از انقضای طرح خود اعلانی با اطلاعات بیشتر دریافت خواهند کرد.

Voice Plan به عنوان بخشی از iOS 15.2 در دسامبر 2021 معرفی شد و در ایالات متحده، استرالیا، اتریش، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، هند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، نیوزلند، اسپانیا در دسترس بود. تایوان و بریتانیا این طرح به کل کاتالوگ Apple Music از بیش از 100 میلیون آهنگ دسترسی داشت، اما برخی از ویژگی‌هایی مانند دانلود، صدای مکانی و اشتراک‌گذاری خانوادگی را در بر نداشت.

Voice Plan یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای دسترسی به Apple Music بود و به عنوان راهی برای رقابت با سایر سرویس‌های مبتنی بر صدا مانند Amazon Music و Spotify در نظر گرفته می‌شد. با این حال، به نظر می رسد که این طرح محبوبیت یا کشش کافی در بین کاربران به دست نیاورد و اپل تصمیم گرفت آن را متوقف کند.