هیولا سریال ایرانی در ژانر طنز سیاسی، به کارگردانی مهران مدیری، تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی و مهران مدیری و نویسندگی امیر برادران میباشد که در سال 1398 پخش شد. طراح و سرپرست فیلم‌نامه این مجموعه، پیمان قاسم‌خانی است. این مجموعه هفتمین همکاری مدیری و قاسم‌خانی است و همچنین نخستین مجموعه مدیری است که سیامک انصاری در آن حضور ندارد.

فیلم‌برداری فصل اول از آذر ۱۳۹۷ آغاز گردید و تا اردیبهشت ۱۳۹۸ به‌طول انجامید. فیلم به‌دلیل اینکه این مجموعه داستان مجموعه در مکان‌های مختلفی صورت می‌گرفت، محل فیلم‌برداری ثابت نبود. پخش نخستین فصل این مجموعه از تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ آغاز شد و در ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ به پایان رسید.

پخش فصل دوم هیولا نیز با عنوان دراکولا از فروردین ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

دراکولا سریال خانگی کمدی با هنرنمایی مهران مدیری، ویشکا آسایش، محمد بحرانی، سیما تیرانداز، اندیشه فولادوند، گلاره عباسی، بهنام تشکر و نیما شعبان نژاد و نویسندگی امیر برادران و کارگردانی و تهیه کنندگی مهران مدیری محصول سال ۱۴۰۰ کشور ایران است.

سریال دراکولا فصل دوم سریال محبوب هیولا است و در آن ماجراهای جذاب و تازه‌ای با حضور شخصیت‌های جدید به تصویر کشیده می‌شوند. هیولا که در زمان پخش عنوان پربیننده‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی را بدست آورد، توانست با رویکردی طنزآمیز، مشکلات ناشی از اختلاس و مفاسد اقتصادی را به نمایش بگذارد.

این سریال همچنین در بیستمین دوره جشن حافظ جوایزی چون بهترین سریال، کارگردانی و فیلمنامه را کسب کرد و به یکی از موفق‌ترین محصولات شبکه نمایش خانگی تبدیل شد.

سریال دراکولا توسط امیر برادران نوشته شده که پیش از این زیر نظر پیمان قاسم خانی، نویسندگی سریال هیولا را نیز بر عهده داشت. در مجموعه دراکولا در کنار مهران مدیری که بار دیگر نقش کامران کامروا را بازی می‌کند، بازیگرانی چون ویشکا آسایش، محمد بحرانی و نیما شعبان نژاد نیز حضور دارند.

 

خلاصه داستان سریال دراکولا

پس از استقبال های گسترده از فصل اول این سریال با نام هیولا تغییراتی در گروه بازیگران این سریال ایجاد شد و قصه آن ادامه خواهد یافت و در خلاصه داستان این سریال آمده است:

ژاله کبیری همسر جدید کامران کامروا که ۳ سال است با او ازدواج کرده برای او جشن تولد گرفته و همه آشنایان و دوستان را دعوت کرده تا ثروت خود را برای دیگران به نمایش بگذارد. کامران کامروا هم موسسه خیریه جدیدی برای کودکان کار راه‌اندازی کرده و مانند گذشته به پولشویی مشغول است و مهیار مهرافزون را به استخدام خود درآورده. مهمانی باشکوهی برپاست و ما با دوستان و خانواده جدید کامروا آشنا می‌شویم.

بازیگران سریال دراکولا

از جمله بازیگران این سریال می توان به بهنام ‌تشکر، گلاره عباسی، اندیشه فولادوند، ویشکا آسایش، محمد بحرانی، سیما تیرانداز، نیما شعبان نژاد و … اشاره کرد.

سایت سریال دراکولا