با توجه به تصویری از این ربات، به نظر می رسد چت بات بیش از 3000 اشتراک را ثبت کرده است.

هوش مصنوعی جهان را در برگرفته است. در حالی که فناوری‌های هوش مصنوعی وعده می‌دهند که زندگی را به ظاهر بدون دردسر می‌سازند، مرز باریکی بین آنچه روی کاغذ است و آنچه ممکن است وجود دارد. در شش ماه گذشته، ما شاهد امکانات بی حد و حصر هوش مصنوعی بودیم و همچنین با تهدیدات بالقوه آن از نظر اطلاعات نادرست، جعل عمیق و از دست دادن مشاغل انسانی نزدیک شدیم.

از ChaosGPT گرفته تا وب تاریک که از قدرت هوش مصنوعی برای ایجاد خرابی استفاده می کند، همه در چند ماه گذشته بر فیدهای خبری غالب بوده اند. اکنون، به نظر می رسد بعد جدیدی در عامل تهدید هوش مصنوعی وجود دارد. پس از WormGPT، که به عنوان کمک به مجرمان سایبری شناخته شده بود، اکنون ابزار هوش مصنوعی تهدیدکننده‌تری وجود دارد. بر اساس گزارش‌ها، بازیگران مختلف در بازارهای وب تاریک و کانال‌های تلگرام در حال تبلیغ یک هوش مصنوعی مولد برای جرایم سایبری به نام FraudGPT هستند.

FraudGPT چیست؟

اسکرین شات رباتی که در اینترنت در حال چرخش است، صفحه چت بات را با متن «Chat GPT Fraud Bot | ربات بدون محدودیت، قوانین، مرز.” متن روی صفحه بیشتر می‌گوید: «اگر به دنبال جایگزینی برای Chat GPT هستید که برای ارائه طیف گسترده‌ای از ابزارها، ویژگی‌ها و قابلیت‌های انحصاری متناسب با نیازهای فردی افراد بدون مرز بیشتر طراحی شده است!»

طبق اسکرین شات به اشتراک گذاشته شده توسط کاربر “Canadiankingpin” در تاریک وب، FraudGPT به عنوان یک ابزار پیشرفته توصیف شده است که “مطمئناً جامعه و روش کار شما را برای همیشه تغییر می دهد”. پروموتور همچنین ادعا می‌کند که با استفاده از ربات، آسمان محدودیت دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا آن را به نفع خود دستکاری کنند و آن را وادار کنند هر کاری که می‌خواهند انجام دهد. مروج همچنین ادعا می کند که تاکنون بیش از 3000 فروش تایید شده از FraudGPT وجود داشته است.

FraudGPT چه کاری می تواند انجام دهد؟

به نظر می رسد که FraudGPT یک راه حل همه کاره برای مجرمان سایبری است زیرا می تواند طیف وسیعی از کارها را انجام دهد، از جمله ایجاد صفحات فیشینگ و نوشتن کدهای مخرب. ابزاری مانند FraudGPT اکنون می‌تواند کلاهبرداران را واقع‌بینانه‌تر و قانع‌کننده‌تر جلوه دهد و در مقیاس بزرگ‌تر آسیب وارد کند. کارشناسان امنیتی بر نیاز به نوآوری برای مبارزه با تهدیدات ناشی از هوش مصنوعی سرکش مانند FraudGPT تاکید کرده اند که می تواند منجر به آسیب بیشتر شود. متأسفانه، بسیاری در این حوزه احساس می کنند که این تازه آغاز راه است و هیچ محدودیتی برای کارهایی که بازیگران بد می توانند با قدرت هوش مصنوعی انجام دهند وجود ندارد.

در اوایل این ماه، ابزار دیگری برای جرایم سایبری هوش مصنوعی، WormGPT، ظاهر شد. در بسیاری از انجمن‌ها در دارک وب به عنوان ابزاری برای راه‌اندازی حملات فیشینگ و ایمیل‌های تجاری پیچیده تبلیغ شد. کارشناسان آن را جایگزینی برای مدل های GPT نامیده بودند که برای انجام فعالیت های مخرب طراحی شده است.

در ماه فوریه، مشخص شد که مجرمان سایبری محدودیت‌های ChatGPT را با استفاده از APIهای آن دور می‌زنند. هر دو FraudGPT و WormGPT بدون هیچ گونه مرز اخلاقی کار می کنند، که شواهد کافی از تهدیدات ناشی از هوش مصنوعی مولد کنترل نشده است.