وقت آن است که به برنامه دیگری برای پیامک بروید.

متا اعلام کرده است که از 28 سپتامبر 2023، مسنجر دیگر از پیامک پشتیبانی نخواهد کرد. این بدان معنی است که کاربران اندروید نمی توانند آن را به عنوان برنامه پیش فرض پیامک خود انتخاب کنند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد اندروید این است که به کاربران این امکان را می دهد تا برنامه پیام رسانی پیش فرض خود را که معمولاً Google Messages است به برنامه دیگری تغییر دهند. مسنجر در سال 2016 قابلیت دریافت پیامک و MMS را اضافه کرد و تجربه ای دوگانه را ارائه کرد که در آن کاربران می توانستند با دوستان فیس بوک خود چت کنند و همچنین پیام های متنی ارسال و دریافت کنند. رشته های پیامک با رنگ بنفش متمایز می شدند، در حالی که چت های آنلاین معمولی آبی بودند.

با این حال، طبق صفحه پشتیبانی جدید این پلتفرم، ماه آینده این قابلیت متوقف خواهد شد.

دستگاه Android شما دارای یک برنامه پیام رسانی از پیش نصب شده است، بنابراین وقتی این تغییر اعمال شود، تلفن شما باید به طور خودکار آن برنامه را به عنوان سرویس پیش فرض پیامک تنظیم کند. اگر یکی ندارید، باید برنامه دیگری مانند Google Messages، Truecaller یا Signal را دانلود کنید.

تصمیم متا برای پایان دادن به پشتیبانی از پیامک نشان دهنده کاهش علاقه مصرف کنندگان به پیامک به عنوان یک حالت ارتباطی است. در هند، جایی که متون هرزنامه بیداد می کند، استفاده از پیامک در حال حاضر یک دردسر است، که احتمالاً کاربران را از استفاده بیشتر از آن منصرف می کند.

با وجود این، گوگل به ترویج استاندارد RCS خود به عنوان جایگزینی برای پیامک و MMS ادامه می دهد. RCS پروتکلی است که ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند پشتیبانی از نشانگرهای تایپ را از طریق SMS و MMS فراهم می‌کند. Google در تلاش است تا RCS را به طور گسترده در دسترس و سازگارتر در دستگاه‌ها و اپراتورهای مختلف قرار دهد.