فیلم «ما که هستیم؟» ساخته ابوالحسن کیوان در پنج بخش اصلی جشنواره نیس فرانسه که از ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود، نامزد دریافت جایزه شد.

به نقل از روابط عمومی، فیلم سینمایی «ما که هستیم؟» ساخته ابوالحسن کیوان در دهمین دوره از فستیوال بین‌المللی فیلم نیس فرانسه در ۵ رشته نامزد دریافت جایزه شد.

«ما که هستیم؟» در دهمین دوره از جشنواره بین‌المللی نیس فرانسه که از ۲۶ تا ۳۱ اردیبهشت ( ۱۶ تا ۲۱ می) برگزار می‌شود، حضور دارد و ابوالحسن کیوان در بخش‌های بهترین کارگردانی فیلم‌ بلند داستانی خارجی، بهترین فیلم بلند داستانی خارجی، بهترین فیلمنامه بلند داستانی خارجی و بهترین تدوین فیلم بلند داستانی خارجی و رایا نصیری نیز در بخش بهترین بازیگر مکمل زن فیلم بلند داستانی خارجی نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

این جشنواره در سال ۲۰۱۳ با نام جشنواره بین‌المللی سنت تروپز آغاز به کار کرد، با این حال زمان زیادی طول نکشید تا در سال ۲۰۱۶ نام این رویداد به جشنواره بین‌المللی فیلم نیس تغییر پیدا کرد.

فیلم «ما که هستیم؟» که در دماوند، تخت جمشید و حافظیه شیراز فیلمبرداری شده است، تاکنون به سی و پنج فستیوال جهانی راه یافته و در ۱۲ فستیوال در رشته‌های مختلف بهترین فیلم آن فستیوال‌ها شده است.

در خلاصه داستان «ما که هستیم؟» آمده است: بهرام فرصت زندگی با دختر مورد علاقه‌اش را از دست می‌دهد، چون او مهاجرت می‌کند. بهرام ناگزیر ازدواج می‌کند و بعد از مدتی پی می‌برد پدر و مادرش آن‌هایی نیستند که او را بزرگ کرده‌اند. همه چیز به مرور به او تحمیل می‌شود. این تحمیل‌های پی در پی زندگی و هویت او را دست‌خوش بحران می‌کند؛ بحرانی که او را وادار به جستجوی هویت واقعی خویش می‌کند و به این پرسش می‌رساند که من که هستم؟ و با توجه به اینکه همین بحران هویت را در درون جامعه خویش می‌بیند، به سوال بزرگتری می‌رسد که: ما که هستیم؟ از این رو همراه با دوست خود برای پیدا کردن هویت واقعی خویش سفری نمادین را آغاز می‌کند…

گروه بازیگران این فیلم را افشین نخعی، محمدرضا برزگر، مهدی‌ خان احمدی، رایا نصیری، نینا برزگر، الهه پوررستمی، معصومه دشتی، شیما الله ‌بیگی، آزاد پارسایی نژاد، مهدی ضیغمی مقدم، منصور زارع، معصومه زاهدی، هانی نیکو پیام، حسین برزگر، علی میرزایی، عرشیا باقری، محمد طاها نوری و هنرمند خردسال تلما رفعت خواه تشکیل می‌دهند.

فیلم‌های ابوالحسن کیوان به جشنواره‌های مختلف دنیا راه یافته و برنده جایزه شده‌ است که ازجمله آنها می‌توان به راهیابی فیلم «مهاجرت» به شش فستیوال جهانی و دریافت دو نشان از فستیوال فیلم کلکته ۲۰۱۸، راهیابی فیلم «در ساحل» به دوازده فستیوال جهانی و دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشنواره جهان چندفرهنگی آمریکا اشاره کرد.

همچنین دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سجادیان، مدیر صدابرداری: میثم حسنلو، موسیقی: نینا برزگر، مدیر تولید: نریمان اقبالی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: بهارک فرامرزی، دستیار دوم کارگردان: محمد عزیزی، خاطره فخرآبادی، منشی صحنه: سحر عقیقی، مدیر تدارکات: علی رفعت خواه، گریم: الهه عالی حسینی، دستیار گریم: رضا سالاری، لباس: سارا ولی پور، عکس: الهه حسینی، مدیر رسانه‌ای: محمد زکی زاده.