فیلم کوتاه «مادرزاد» ساخته برادران سامکو، موفق به کسب جایزه ویژه موزه ملی سینمای تورین در جشنواره بین‌المللی کافوسکاری ایتالیا شد.

به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «مادرزاد» به کارگردانی برادران سامکو (سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی) و به تهیه‌کنندگی دیمن زندی و برادران سامکو، در ادامه موفقیت‌های بین‌المللی خود موفق به کسب جایزه ویژه موزه ملی سینمای تورین در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی کافوسکاری ایتالیا شد.

جشنواره فیلم کوتاه کافوسکاری (Ca’ Foscari) اولین جشنواره فیلم اروپایی است که توسط دانشجویان دانشگاه و تحت هدایت هیاتی از استادان در زمینه‌های مطالعات فیلم و متخصصان دنیای سینما، اداره می‌شود. دوازدهمین دوره این جشنواره از ۴ تا ۷ می (۱۴ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) با حضور صاحبان آثار در ونیز ایتالیا برگزار و فیلم «مادرزاد» از دانشگاه سپهر اصفهان در بخش کوتاه موفق به کسب جایزه ویژه شد.

در شرح علت کسب جایزه ویژه موزه ملی سینمای تورین آمده است: موزه ملی سینما توجه ویژه ای به «مادرزاد» دارد که بیشترین سهم را در سینما به عنوان بیان هنر ارائه می‌کند‌. این فیلم تاثیرگذار با نکات ظریف، مبهم و تکان دهنده، واقعیت تلخ و دشوار یک دشمنی و خصومت خانوادگی را روایت می کند که منجر به یک ازدواج اجباری می‌شود. این فیلم از دو مقوله سینمایی و جنسیتی فراتر رفته و به معضلات کلاسیک جهانی اشاره دارد و به عنوان شایسته‌ترین فیلم سینمای ایران و فارسی دست یافته است.

«مادرزاد» راوی داستان روژا، دختر نوجوان روستایی است که در ازای خون بهای یک قتل به عقد پیرمردی در می‌­آید. این فیلم کوتاه  پیش از کافوسکاری ایتالیا، در جشنواره‌های فیلم کودک و نوجوان زلین در جمهوری چک، مذهب امروز ایتالیا و لیون فرانسه نیز موفق به کسب جایزه شده است.

از دیگر عوامل فیلم کوتاه «مادرزاد» می­توان به بازیگران: سارینا ترقی، اردشیر خدادوست، مریم بوبانی، آرینا مرادی، حدیقه محمودی، صباح گویلی، نیان ساعدپناه، مدیر فیلمبرداری: نوید زارع، دستیاران فیلمبردار: حسین بیات، محمد فیضی، یاشار یحیایی، صدابردار: نعمت نارنجی، دستیارصدا: مبین قادری، تدوین: برادران سامکو، صداگذار: عرفان ابراهیمی، اصلاح رنگ: علیرضا هدایی، گرافیست: اشکان ساعد پناه، مدیر تولید: آرمین پورمحمد، جانشین تولید: صباح گویلی، تدارکات: امین کریمی، سینا احمدنژاد، هیوا ساعدپناه، دستیار کارگردان و برنامه­ریز: اشکان ساعدپناه، دستیار دوم کارگردان: نیما عبدالعظیمی، منشی صحنه: گیتا فیضی، عکاس: سمیه جعفری، طراحی و اجرای صحنه: مهران مکاری، دستیار صحنه: مازیار احمدی،گریم: ایوب شیخ احمدی، طراح لباس: شاهده کریمی، تجهیزات فنی: لنز ایران و مشاور رسانه‌­ای: علی کشاورز اشاره کرد.