سیاوش کردجان برای فیلم کوتاه «فرمیسک» جایزه بهترین تدوین را از جشنواره فیلم‌های کوتاه «کن» دریافت کرد.

به نقل از مشاور رسانه‌ای، جایزه بهترین تدوینگر جشنواره فیلم‌های کوتاه «کن» به سیاوش کردجان برای فیلم کوتاه «فرمیسک» به کارگردانی مریم پیربند رسید.

جشنواره فیلم Cannes Shorts™ در جنوب فرانسه واقع شده و توسط هنرمندان و فیلمسازان مشهور بین‌المللی به عنوان فرصتی برای نمایش استعدادهای جوان در حال ظهور ایجاد شده است. این جشنواره که به دلیل شیوع اپیدمی کرونا در جهان به صورت آنلاین برگزار می‌شود، برخلاف سایر جشنواره‌های بزرگ، عمدتا روی فیلم‌های کوتاه و کمتر از ۴۰ دقیقه متمرکز است. دوره جدید این جشنواره در هفته اول May ۲۰۲۲ برگزار شد و در ۲۳ رشته برندگان خود را شناخت.

فیلم کوتاه «فرمیسک» به کارگردانی مریم پیربند و تهیه‌کنندگی مج سم پروداکشن در شهر لس آنجلس کشور آمریکا فیلمبرداری شده و مراحل پست پروداکشن را با مشاوره همایون اسعدیان در ایران طی کرده است.

این اثر که تاکنون در بیش از بیست جشنواره جهانی و نشست فرهنگی حضور و نمایش داشته است، موفق به دریافت جوایزی ازجمله جایزه بهترین کارگردان زن از جشنواره فیلمسازان مستقل آمریکا، جایزه جسورانه ترین فیلم از جشنواره هالیوود دریمز آمریکا و جایزه بهترین فیلم خارجی از مگا اکشن آن فیلم شده است.

سیاوش کردجان پیش از این سابقه همکاری با همایون اسعدیان، فریدون جیرانی، محمد رحمانیان، منوچهر هادی، آناهید آباد و … را داشته و همچنین در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، نامزد بهترین تدوین برای فیلم «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه نیز بوده است.

مریم پیربند کارگردان فیلم کوتاه «فرمیسک» نیز پس از موفقیت فیلم سینمایی «فصل قاصدک» در آمریکا، هم اکنون مشغول پیش‌تولید فیلم سینمایی به نام «ورتیکال» در مکزیک است.

«فرمیسک»، به معنای اشک چشم، داستان دختری است که پس از حمله داعش به روستایشان در کردستان عراق زنده مانده است و برای ادامه زندگی مشکلاتی دارد.

در این اثر که تولید مج سم پروداکشن است، نازو براوو، مریم شخ ماموندی، لیلا میر و رامین مدنی به عنوان بازیگر حضور داشتند.

برخی از عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از نویسنده و کارگردان: مریم پیربند، مشاور پروژه: همایون اسعدیان، دستیار کارگردان: مهدی سلسله، فیلمبردار: برنا جعفری، تدوینگر: سیاوش کردجان، آهنگساز: بهزاد عبدی، طراح صحنه و لباس: سهیلا سهرابی، صدابردار: مازیار یزدانی، اصلاح رنگ و نور: محمدرضا تیموری و طراح پوستر: مهرداد سلیمانی.