برای ساخته شدن فیلم «تاپ گان: ماوریک» به اندازه سه فیلم «ارباب حلقه‌ها» فیلمبرداری شد.

به نقل از ورایتی، جوزف کوشینسکی کارگردان «تاپ گان: ماوریک» گفته است حدود ۸۰۰ ساعت فیلمبرداری کرده‌اند تا دنباله اکشن تام کروز را بسازند.

کوشینسکی پس از بیش از ۳۰ سال با تام کروز همکاری کرده تا دنباله «تاپ گان» که سال ۱۹۸۶ توسط تونی اسکات ساخته شده بود، ساخته شود.

درباره اینکه چرا این همه فیلم گرفته شده کوشینسکی گفته است: از یک روز که ۱۲ یا ۱۴ ساعت کار می‌شود ممکن است ۳۰ ثانیه فیلم خوب دربیاید. تازه آن هم به سختی به دست می‌آید. خب زمان زیادی برد تا به چیزی که می‌خواستیم برسیم. ماه‌ها و ماه‌ها فیلمبرداری در هوا داشتیم. برای همین هم در نهایت به اندازه سه فیلم «ارباب حلقه‌ها» فیلمبرداری کردیم. فکر می‌کنیم حدود ۸۰۰ ساعت فیلم گرفتیم.

البته گرفتن سکانس‌های هوایی تنها دلیل این همه فیلمبرداری نبود. کوشینسکی و تیم سازنده وی برای فیلمبرداری صحنه‌هایی که داخل کابین‌ها رخ می‌داد هم باید به بازیگران آموزش می‌دادند که چگونه از تجهیزات استفاده کنند زیرا فضای کافی برای جا دادن خدمه وجود نداشت.

تام کروز هم در این باره گفته است: باید به بازیگران درباره نورپردازی، فیلمبرداری و حتی تدوین آموزش می‌دادیم. باید در مورد زوایای دوربین و لنز یاد می‌گرفتند و اینکه چطور دوربین را روشن و خاموش کنند. زمان‌مان برای در اختیار داشتن جت‌ها هم نامحدود نبود و در فاصله پرواز ۳۰-۲۰ دقیقه‌ای باید مطمئن می‌شدیم آنچه لازم داشتیم را گرفته‌ایم.

کروز در این فیلم دوباره در نقش خلبان آزمایشی کاپیتان پیت «ماوریک» میچل بازی کرده و مسئول آموزش گروهی از فارغ‌التحصیلان جوان‌تر است که بازیگرانی چون مایلز تایلر و گلن پاول در نقش آنها بازی کرده‌اند. جنیفر کانلی، اد هریس و وال کیلمر نیز از دیگر بازیگران فیلم هستند.

داستان فیلم درباره مامور ماوریک و افسر اوست که با هواپیمای فوق پیشرفته مک‌کانل داگلاس اف/ ای -۱۸ هورنت به یک ماموریت جدید فرستاده می‌شوند.

«تاپ گان: ماوریک» برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن امسال با حضور تام کروز اکران می‌شود و پارامونت پیکچرز فیلم را از ۲۷ ماه می در آمریکا روی پرده سینماها می‌برد.