اپل در iOS 17 یک ویژگی جدید Live Voicemail را معرفی می کند که به گونه ای طراحی شده است که رونوشتی از پیامی را که هنگام صحبت فرد باقی می ماند در اختیار شما قرار می دهد، بنابراین می توانید انتخاب کنید که در صورت مهم بودن تلفن را بردارید.

Live Voicemail هم در نسخه بتای توسعه دهنده و هم در نسخه عمومی کاربردی است و نحوه تنظیم این ویژگی باعث شده است که برخی از کاربران آیفون تعجب کنند که آیا این ویژگی خیلی گیج کننده است.

با فعال شدن قابلیت Live Voicemail، پیام پست صوتی پیش‌فرض که در iOS 16 استفاده می‌شد تغییر کرده است. مگر اینکه یک پیام پست صوتی سفارشی ایجاد کرده باشید، ضبط پست صوتی پیش‌فرض iOS 17 از تماس‌گیرندگان می‌خواهد پس از به‌صدا در آمدن آهنگ، دلیلی برای تماس‌شان ارائه کنند و به آنها اطلاع داده می‌شود که «فردی که با آن تماس می‌گیرید ممکن است آن را دریافت کند». توجه داشته باشید که اگر یک پیام سفارشی در iOS 16 داشته باشید، هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود، بنابراین افرادی که از ویژگی پیش‌فرض تبریک پست صوتی استفاده می‌کنند، تأثیر می‌گذارد.

به نظر می رسد عبارت «ممکن است برداشته شود» برخی از افرادی را که با دارندگان آیفونی که iOS 17 را نصب کرده اند تماس می گیرند، گیج می کند. دو رشته مجزای Reddit شکایات کاربران Reddit را نشان می‌دهند که از افرادی که پیام‌های اپل را درک نکرده‌اند تماس گرفته‌اند. از Reddit:

من فقط یک پست صوتی دریافت کردم که در آن شخصی تماس خود را توضیح داد و سپس 2 دقیقه کامل در سکوت نشست زیرا انتظار داشتند من آن را دریافت کنم. سپس برای من پیامی در مورد کار نکردن تلفنم ارسال کردند. به نظر می‌رسد که وقتی مردم به پست صوتی زنده می‌رسند، احوالپرسی فعلی آنها را گیج می‌کند، به خصوص که اغلب آنها این پیام را دریافت می‌کنند، زیرا من تلفنم را همراه خود نداشتم.

چندین کاربر دیگر Reddit نیز همین مشکل را داشته‌اند، از جمله دریافت متن‌های گیج‌کننده از افراد یا پیام‌های پست صوتی عجیب و غریب که دارای هوای مرده هستند. ما اینجا در MacRumors نیز همین مشکل را تجربه کرده ایم. در دو نوبت، تماس‌گیرندگان دریافتی پیام را شنیدند، نام خود را بیان کردند و سپس به جای گذاشتن یک پست صوتی منتظر ماندند تا تلفن برداشته شود.

هنوز مشخص نیست که اپل قصد دارد تا قبل از عرضه iOS 17 در پاییز امسال، تغییراتی در پیام‌رسانی پیش‌فرض Live Voicemail ایجاد کند یا خیر. گزینه ای برای سفارشی کردن یک پست صوتی با رفتن به Phone > Voicemail > Greeting > Custom وجود دارد که می تواند راه حلی را ارائه دهد زیرا می توانید پیام خود را ضبط کنید.

اگر نسخه بتای iOS 17 دارید و با Live Voicemail مشکل دارید و نمی‌خواهید پیام صوتی سفارشی ایجاد کنید، می‌توانید با باز کردن برنامه تنظیمات، رفتن به بخش تلفن، ضربه زدن بر روی پست صوتی زنده، این ویژگی را غیرفعال کنید. گزینه، و خاموش کردن آن.