به گفته شرکت تحقیقاتی Omdia، تامین کنندگان اپل تولید انبوه مدل های جدید آیپد پرو 11 و 13 اینچی با نمایشگرهای OLED را در سه ماهه اول سال 2024 آغاز خواهند کرد. این اطلاعات در گزارشی از وب سایت کره ای The Elec به اشتراک گذاشته شده است.

مزایای فناوری OLED برای نمایشگرهای iPad Pro شامل افزایش روشنایی، نسبت کنتراست بالاتر، دقت رنگ بیشتر و مصرف انرژی کمتر در مقایسه با مدل‌های موجود با پنل‌های LCD است. اپل در حال حاضر از نمایشگرهای OLED برای آخرین مدل های آیفون و اپل واچ استفاده می کند، به استثنای آیفون SE پایین رده.

مدل‌های آی‌پد پرو عرضه‌شده در سال ۲۰۱۷ و بعد از آن، از ProMotion پشتیبانی می‌کنند که امکان نرخ نوسازی متغیر بین ۲۴ تا ۱۲۰ هرتز را فراهم می‌کند. سوئیچ به OLED به احتمال زیاد باعث می‌شود که نرخ به‌روزرسانی حتی بیشتر به ۱۰ هرتز یا کمتر کاهش یابد تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. مدل‌های آیفون 14 پرو در حالت نمایشگر همیشه روشن می‌توانند به 1 هرتز هم برسند.

طبق گزارش‌ها، اپل از نمایشگرهای OLED هیبریدی بسیار نازک با ترکیبی از مواد انعطاف‌پذیر و سفت استفاده خواهد کرد که می‌تواند به آی‌پد پرو اجازه دهد طراحی کمی نازک‌تر داشته باشد. طبق گفته راس یانگ از مشاوران زنجیره تامین نمایشگر، ساخت این پنل ها پرهزینه خواهد بود، بنابراین مدل های بعدی آیپد پرو احتمالا گران تر خواهند بود.

مدل‌های کنونی آی‌پد پرو در اکتبر ۲۰۲۲ عرضه شدند و دارای تراشه M2 اپل، پشتیبانی از اتصال سریع‌تر Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 و قابلیت شناور برای نسل دوم قلم اپل هستند. به‌روزرسانی‌های iPad Pro اغلب حدود یک سال و نیم با هم فاصله دارند، بنابراین عرضه اوایل سال 2024 برای مدل‌های بعدی منطقی است.

انتظار می رود اندازه صفحه نمایش آیپد پرو با مدل های بعدی افزایش جزئی از 11 و 12.9 اینچ در حال حاضر به 11.1 و 13 اینچ داشته باشد.

Omdia انتظار دارد اولین مک بوک پرو با صفحه نمایش OLED در سال 2027 عرضه شود.