می‌دانید پیرترین بازیگر ایران کیست؟ سینما و تلویزیون ایران بازیگران و پیشکسوتان مسن بسیاری دارد که هریک سال‌های سال در دنیای هنر خوش درخشیدند. بازیگران مسن ایرانی نقش زیادی در شکل‌گیری سینما و تلویزیون امروز ایران نیز دارند. اگر دوست دارید بدانید مسن ترین بازیگر ایران کیست، در معرفی بازیگران پیر ایرانی با ما همراه باشید.

اردشیر کاظمی

اردشیر کاظمی متولد 18 شهریور 1299 است. این هنرمند که لقب مسن ترین بازیگر مرد ایران را دارد از سال 1380 با حضور در سریال یادداشت های کودکی فعالیت بازیگری خود را آغاز کرده و در این مدت بیش از 50 فیلم سینمایی ، 30 سریال و چند تله فیلم را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

ژاله علو

ژاله علو بازیگر سینما ، تلویزوین و تئاتر و گوینده کشورمان 14 مرداد 1306 در تهران متولد شد. ژاله علو گویندگی رادیو را از سال 1327 آغاز کرد و سریال امیرکبیر اولین سریال او در تلویزیون بود و نقش خاله لیلا در سریال روزی روزگاری از ماندگارترین نقش های او است.

هوشنگ حریرچیان

هوشنگ حریرچیان بازیگر سینما و تلویزیون متولد 20 مرداد 1311 است. او فعالیت حرفه ایخود را از 27 سالگی در رادیو تلویزیون اصفهان آغاز کرد. سریال پژمان ، آشپزباشی و ساختمان پزوکان از مشهورترین کارهای تلویزیونی این هنرمند است.

علی نصیریان

علی نصیریان بازیگر پیشکسوت کشورمان متولد 13 بهمن 1313 است. این هنرمند از سال 1329 فعالیت بازیگر خود را آغاز کرده و یکی از چهره های ماندگار بازیگری در ایران است.

ثریا قاسمی

ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت کشورمان متولد 28 آذر 1319 است. این هنرمند فعالیت حرفه ای خود را از بیست و یک سالگی با گویندگی در رادیو آغاز کرد. سریال بچه مهندس آخرین حضور ثریا قاسمی در قاب تلویزیون است که در ایام ماه رمضان پخش می شود.

سعید پیردوست

سعید پیردوست بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان متولد 16 دی 1319 است. او در سال 1353 با فیلم گوزن ها وارد عرصه بازیگری شد و در سریالهای طنز مهران مدیری ، یکی از بازیگران ثابت بود.

فیلم سینمایی خط قرمز ، دم سرخ ها ، دختر شیرینی فروش و قاتل اهلی از کارهای مشهور سعید پیردوست در سینما است.

فرامرز قریبیان

فرامرز قریبان بازیگر مطرح کشورمان متولد 27 آبان 1320 است. این چهره محبوب بازیگری با فیلم بیگانه بیا در سال 1347 فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون 3 بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از جشنواره فجر شده است.

گیتی معینی

گیتی معینی بازیگر سینما وتلویزیون کشورمان متولد 29 دی 1323 است. این هنرمند فعالیت هنری خود را با نویسندگی آغاز کرده و در سال 1373 برای اولین بار با فیلم حسرت مقابل دوربین قرار گرفت.

سریال خانه به دوش ، حورا ، کامیون ، فیلم ابلق ، قسم و دوزن از کارهای مشهور گیتی معینی می باشد.

جمشید هاشم پور

جمشید هاشم پور با نام هنری جمشید آریا متولد 3 فروردین 1323 است. این بازیگر محبوب کشورمان برای اولین بار در سال 1347 در فیلم جهنم سفید مقابل دوربین رفت. وی با حضور در 6 فیلم ، یکی از بازیگران پرکار سینما در سال 99 است.

داریوش ارجمند

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت کشورمان متولد 5 مرداد 1323 است. این هنرمند با فیلم ناخدا خورشید در سال 1365 فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد. شخصیت مالک اشتر در سریال امام علی(ع) و حشمت فردوس در سریال ستایش ، نقش های ماندگار داریوش ارجمند در تلویزیون هستند.