جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین اسپانیا جایزه سالانه یک عمر دستاورد هنری خود را به «دیوید کراننبرگ» فیلمساز کانادایی اعطا خواهد کرد.

به نقل از اسکرین، «دیوید کراننبرگ» جایزه دونوستیا، بالاترین نشان جشنواره فیلم سن‌سباستین را در هفتادمین دوره این رویداد سینمایی طی مراسمی در ۲۱ سپتامبر در تئاتر ویکتوریا یوجنیا و پس از نمایش فیلم جدید «جرائم آینده» دریافت خواهد کرد.

فیلم «جرائم آینده» با بازی «ویگو مورتنسن»، «لئا سیدو» و «کریستن استوارت» در اوایل سال جاری در جشنواره فیلم کن رونمایی شد.

«کراننبرگ« آخرین بار در سال ۲۰۰۷ در سن سباستین و با فیلم «وعده‌های شرقی» حضور یافته بود و از دیگر ساخته‌های او می‌توان به «اسکنرها»، «ویدئودروم»، «مگس»، «ام باترفلای»، «یک روش خطرناک»، «عنکبوت» و «تصادف» اشاره کرد که برنده جایزه ویژه هیات داوران در جشنواره کن در سال ۱۹۹۶ شد.

«فرانسیس فورد کاپولا»، «وودی آلن»، «الیور استون»، آنیس واردا»، «هیروکازو کوریدا»، «کوستا-گاوراس» و «جانی دپ» از دیگر برندگان پیشین جایزه دستاورد دونوسیتای جشنواره فیلم سن سباستین هستند.

امسال «ژولیت بینوش» بازیگر فرانسوی نیز دیگر دریافت کننده جایزه ویژه جشنواره فیلم سن سباستین خواهد بود که هفتادمین دوره آن از تاریخ ۱۶ تا ۲۴ سپتامبر (۲۵ شهریور تا ۲ مهر) برگزار خواهد شد.