همایون شجریان خواننده موسیقی ایرانی که از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان کشور حائز شرایط دریافت گواهینامه درجه یک هنری شناخته شده بود، این مدرک را دریافت کرده است.

به گزارش واریته همایون شجریان خواننده موسیقی ایرانی که پیش از این توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور حائز شرایط دریافت گواهینامه درجه یک هنری شناخته شده بود، اسفند ماه سال گذشته مدرکش را از سوی این نهاد دریافت کرده است.

گواهینامه درجه یک هنری معادل مدرک تحصیلی دکتری توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور در رشته آواز به همایون شجریان داده شده است.

این گواهینامه هنری یکی از مدارکی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان اعطا می‌کند که این درجه هنری جایگزین مدرک علمی یک هنرمند است.

در متن این مدرک که ۲۷ اسفند ماه سال ۹۷ به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده آمده است: آثار هنری آقای همایون شجریان در جلسه ۲۶۷ به تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ در شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور بررسی و به استناد متمم آئین‌ نامه مصوب جلسه ۵۶۹ مورخ دوازدهم مهر ماه یک هزار و سیصد و هشتاد و چهار شورای عالی انقلاب فرهنگی گواهینامه درجه یک در رشته موسیقی آواز به ایشان اعطا گردید. کرم روز ضد لک اوریفلیم اپتیمالز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، دبیر شورای ارزشیابی، نماینده معاونت توسعه مدیریت و نظارت راهبری رئیس جمهور، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نماینده فرهنگستان هنر اعضای حقوقی هستند که متن گواهینامه درجه یک هنری شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور را امضا می‌کنند.

وی فرزند استاد محمد رضا شجریان است که چندی پیش جایزه ویژه خداوندگار موسیقی از طرف بنیاد آقاخان را دریافت کرد. تازه ترین آلبوم وی نیز آلبوم ایران من میباشد که ۱۵ شهریور ماه سال ۱۳۹۷ با آهنگسازی سهراب پور ناظری منتشر و روانه بازار موسیقی شد.