نوازنده و مدرس موسیقی ایرانی به نام سعید کرد مافی با ارائه یک مقاله پژوهشی در حوزه موسیقی کلاسیک شرق برنده جایزه جهانی مجمع موسیقی شناسی یونان شد.

به گزارش واریته سعید کُردمافی با ارائه مقاله «ایقاع: قاعده‌ای برای پیروی یا شکستن؟؛ راهبردهای ریتم‌سازی در آهنگسازی و بداهه‌پردازی در موسیقی کلاسیک مشرق عربی» برنده جایزه مجمع موسیقی‌شناسی «رویکردهای تحلیلی به موسیقی ملل» شد. این جایزه در سال ۲۰۱۶ میلادی به احترامِ راب شالتز بنیان‌گذاران مجمع رویکردهای تحلیلی پایه‌گذاری شده هر دوسال یک بار، به یک محقق جوانِ شرکت کننده در کنفرانس مجمع که آخرین آن در کشور یونان برگزار شد، اهدا می‌شود.

خلاصه ای از این مقاله در تیرماه سال جاری، در پنجمین کنفرانس دوسالانه مجمع مذکور، خوانده شده بود، در یکی از شماره‌های آینده نشریه آنلاینِ AAWM منتشر خواهد شد.

درباره سعید کُردمافی نیز باید گفت وی نوازنده سنتور، آهنگساز و دانشجوی دکترای قوم‌موسیقی شناسی در مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی دانشگاه لندن SOAS است. از او مقالات متعددی در فصلنامه موسیقی ماهور، نشریه هنرهای زیبای دانشگاه تهران، مجله تاریخ علم دانشگاه تهران، دایرهالمعارف بزرگ اسلامی، مجلهthe world of music و سه آلبومِ موسیقی، «سرخانه»، «بداهه سازی» و «بزم دور»، منتشر شده و آلبوم دیگری با نام «عشیران»، با همکاری علی کاظمی، در دست انتشار است.