پیتر سلیمانی‌پور آهنگساز مولف و نوازنده چیره دست سازهای بادی بعد از تحمل دوره طولانی بیماری سرطان با زندگی وداع کرد.

به گزارش واریته، پیتر سلیمانی‌پور از سال‌ها پیش دچار بیماری سرطان شد که با پیگیری مراحل درمان توانست آن را مهار کند و دوباره فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی را دنبال کند. اما از چندی پیش او مجدداً با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد و طی سه ماه اخیر به مرحله بحرانی رسیده بود. پیتر سلیمانی‌پور بامداد گذشته به بیمارستان منتقل شد و به گفته همراهانش دقایقی قبل آخرین نت زندگی را بر تخت بیمارستان نواخت و درگذشت.

قرار بود پس ازمدت‌ها دوری از صحنه این موزیسین بی‌حاشیه و مطرح زمستان سال گذشته کنسرتی را در تهران روی صحنه ببرد اما به دلیل شدت بیماری، آن اجرا لغو شد. اما او امسال در فستیوال شب‌های جز به عنوان نوازنده مهمان با یک گیتاریست ویتنامی روی صحنه رفت و اجرای پرشوری در یک قطعه داشت.

پیتر سلیمانی‌پور، متولد ۱۳۴۷در تهران نوازنده سازهای بادی چوبی و آهنگساز، از سنین نوجوانی با فراگیری پیانو نزد خانم کارمن اوسوریو و متعاقب آن با نوازندگی گیتاربه طور تجربی وارد دنیای موسیقی شد. همزمان با تحصیل در رشته نقاشی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به فراگیری فلوت نزد احسان سامعی روی آورد. او از ابتدای دهه ۷۰ ضمن آغاز فعالیت حرفه‌ای در رشته طراحی گرافیک، نوازندگی ساز سَکسفون را به‌صورت تجربی آغاز کرد. از سال ۷۳ با حضور در صحنه همراه گروه آتین قدم به عرصه موسیقی حرفه‌ای گذاشت. در همان سال به اتفاق علی فروردین، مهراب مقدسیان و عین‌الله کیوان‌شکوه «پرسیکو کوارتت‌» را شکل دادند تا با اجرای قطعاتی از تاریخ موسیقی جاز، این موسیقی را تجربه کنند.

سلیمانی‌پور گروه‌ها و هنرمندان متعددی را روی صحنه همراهی کرده است، از جمله همراهی هنرمندانی چون بابک امینی، گروه‌های «آبرنگ» و «نایما» همراه حمزه یگانه، ماهان میرعرب، دارا دارایی و امین طاهری، گروه «دارکوب» به سرپرستی همایون نصیری، گروه «رومی» به سرپرستی پدرام درخشانی، گروه «فیه‌ما‌فیه» به سرپرستی سعید نایب محمدی. او همچنین در ضبط‌های استودیویی با هنرمندان متعددی همچون کیوان‌جهانشاهی، بابک بیات، کریستف رضاعی، پیمان یزدانیان، بهزاد میرخانی همکاری داشته است. آز آثار منتشر شده وی، می‌توان آلبوم‌های «منظومه شخصی»، «قشم، هشت روایت»، همکاری با سهیل نفیسی در آلبوم «چنگ و سرود» و همکاری با بهزاد میرخانی در آلبوم «جوانه‌ها» را نام برد.

نوشته پیتر سلیمانی پور درگذشت اولین بار در واریته پدیدار شد.