یک آیفون اورجینال 2007 مهر و موم شده کارخانه از فردا به حراج گذاشته می شود و انتظار می رود تا 100000 دلار به فروش برسد. در حالی که سایر آیفون‌های اصلی در ماه‌های اخیر فروخته شده‌اند، این اولین مدلی است که به جای ۸ گیگابایت، ۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد.

همانطور که سایت حراج LCG Auctions توضیح می دهد، آیفون در ابتدا با 4 یا 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی فروخته می شد که 16 سال پیش در 29 ژوئن 2007 عرضه شد. مدل 8 گیگابایتی بسیار محبوب تر بود و باعث شد اپل مدل 4 گیگابایتی را پس از چند مدت متوقف کند. ماه ها به نفع ظرفیت 16 گیگابایتی بالاتر.

از آنجایی که آیفون اصلی 4 گیگابایتی فقط برای مدت زمان محدودی در دسترس بود، این نادرترین مدل از نسل اول آیفون است. مارک مونترو موسس حراج LCG گفت: «بر اساس رکورد فروش اخیر ما و این واقعیت که مدل 4 گیگابایتی احتمالاً 20 برابر نایاب‌تر از نسخه 8 گیگابایتی است، اگر رکورد جدیدی در قیمت فروش ایجاد کند، تعجب نخواهیم کرد.

به گفته LCG Auctions، شخصی که آیفون را می‌فروشد، زمانی که آیفون راه‌اندازی شد، بخشی از تیم مهندسی اصلی بود و با منشأ نامه همراه بود. مدل 4 گیگابایتی با قیمت 499 دلار فروخته شد، در حالی که نسخه 8 گیگابایتی آن 599 دلار قیمت داشت.

همین امسال، یک آیفون اصلی 8 گیگابایتی در ماه فوریه به قیمت 63000 دلار فروخته شد، در حالی که دومین آیفون اصلی مهر و موم شده با 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی در ماه مارس به قیمت 54000 دلار فروخته شد.

LCG Auctions همچنین یک آیفون اصلی 8 گیگابایتی و یک آیفون اصلی 16 گیگابایتی را می فروشد که هر دوی آنها مهر و موم شده کارخانه هستند. حراج ها از 30 ژوئن آغاز می شود و تا 16 جولای ادامه دارد.