به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل اکنون در حال برنامه ریزی برای معرفی هدست AR/VR خود در ماه ژوئن به جای آوریل است، زیرا رونمایی از این دستگاه دو ماه به تعویق افتاده است. انتظار می رود که در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان رونمایی شود.

اپل در ابتدا قصد داشت هدست AR/VR را در یک رویداد ماه آوریل معرفی کند، اما دیگر نمی‌تواند این جدول زمانی را ایجاد کند و تصمیم گرفت آن را در اوایل ماه جاری به تعویق بیاندازد. پس از ادامه آزمایش محصول، اپل تشخیص داد که هنوز مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد که باید برطرف شوند.

این اولین بار نیست که اپل جدول زمانی عرضه این هدست را به عقب می اندازد و این شرکت در ابتدا قصد داشت آن را در اواسط سال 2022 معرفی کند. جدول زمانی بعداً در سال 2022 به ژانویه 2023 منتقل شد، سپس آوریل 2023، و اکنون ژوئن 2023. مشخص نیست که تاخیر برای یک رویداد آینده نگر بهاری چه معنایی دارد زیرا اپل چند به روز رسانی مهم دیگر دستگاه را در دست اجرا دارد، اما ما به طور بالقوه می توانیم شاهد مک بوک ایر 15 اینچی و معرفی مک پرو سیلیکونی جدید اپل.

پس از نمایش هدست در WWDC، اپل به کار بر روی آن قبل از عرضه آن برای فروش در اواخر سال ادامه خواهد داد. گورمن هشدار می دهد که زمان عرضه ممکن است دوباره تغییر کند، اما اپل می خواهد در صورت امکان تا پایان سال 2023 آن را برای خرید در دسترس داشته باشد زیرا این محصول سرفصل سال است.

اپل همچنان در تلاش است تا مشکلات مربوط به عملکردهای کنترل دست و چشم را برطرف کند. شایعات حاکی از آن است که کاربران می‌توانند هم با حرکات چشم و هم با حرکات دست، هدست را کنترل کنند، برنامه‌ای را با یک نگاه انتخاب کرده و به عنوان مثال با یک حرکت نیشگون آن را فعال کنند.

زمانی که این هدست عرضه می شود، انتظار می رود قیمتی در حدود 3000 دلار داشته باشد که جذابیت آن را برای مصرف کنندگان محدود می کند. اپل در حال حاضر روی یک دستگاه نسل دوم کار می کند که مقرون به صرفه تر باشد. اطلاعات بیشتر در مورد توسعه هدست AR/VR اپل را می توانید در خلاصه اختصاصی ما پیدا کنید.