بر اساس یادداشت تحقیقاتی که این هفته توسط تحلیلگران Barclays، Blayne Curtis و Tom O’Malley به اشتراک گذاشته شد، آیفون 15 از Wi-Fi 6E پشتیبانی خواهد کرد. تحلیلگران مشخص نکردند که آیا این ویژگی در همه مدل ها در دسترس خواهد بود یا محدود به مدل های Pro.

اپل پشتیبانی از Wi-Fi 6E را تاکنون به تعدادی از دستگاه‌ها اضافه کرده است، از جمله آخرین مدل‌های آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی، مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی و مدل‌های مک مینی، در حالی که تمام مدل‌های آیفون 14 باقی مانده‌اند. محدود به استاندارد Wi-Fi 6.

Wi-Fi 6 روی باندهای 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز کار می کند، در حالی که Wi-Fi 6E روی باند 6 گیگاهرتز نیز کار می کند و امکان سرعت بی سیم سریع تر، تأخیر کمتر و تداخل سیگنال کمتر را فراهم می کند. برای استفاده از این مزایا، دستگاه باید به یک روتر Wi-Fi 6E متصل شود که از برندهایی مانند TP-Link، Asus و Netgear در دسترس هستند.

Wi-Fi 6E همچنین برای مدل های iPhone 13 و iPhone 14 شایعه شده بود و محقق نشد، اما اکنون که اپل شروع به ارائه پشتیبانی از Wi-Fi 6E برای آخرین دستگاه های خود کرده است، به احتمال زیاد آیفون 15 در نهایت از استاندارد پشتیبانی می کند. .

انتظار می رود اپل طبق معمول در ماه سپتامبر آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس را معرفی کند. شایعات حاکی از آن است که هر چهار مدل دارای Dynamic Island و پورت USB-C خواهند بود، در حالی که مدل‌های Pro انتظار می‌رود آخرین تراشه A17 Bionic اپل، قاب تیتانیومی، دکمه‌های صدا و پاور حالت جامد و غیره را در اختیار داشته باشند.

اپل یک سند پشتیبانی با جزئیات بیشتر در مورد Wi-Fi 6E دارد.

به روز رسانی: مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، گزارش بارکلیز را تایید کرده است و او نیز پیشنهاد می کند که مدل های آیفون 15 از Wi-Fi 6E استفاده کنند.