از لیست گران‌ترین ساعت‌های لوکس فروخته‌شده  میتوان فهمید که ساعت‌هایی که در حراجی های سراسر جهان فروخته شده اند حداقل قیمت حدودی 9.5 میلیون دلار را داشته اند. در این مقاله قصد معرفی گران ترین ساعت های فروخته شده در حراجی ها را داریم، باما همراه باشید.

 

قیمت نهایی درج شده کل قیمتی است که خریدار با توجه به نرخ ارز در زمان حراج، تبدیل به دلار آمریکا کرده اند میباشد. این قیمت مجموع قیمت چکشی (یعنی پیشنهاد برنده یا قیمت فروش در حراج) به اضافه حق بیمه خریدار که به خانه‌های حراج پرداخت می‌شود (در جایی که وضع می‌شود و مطابق با نرخ‌هایی است که توسط خانه حراج مربوطه تعیین می‌شود) است. در حالی که نرخ خریدار بین خانه‌های حراج متفاوت است (که نرخ‌ها نیز می‌توانند در هر حراج بر اساس ماهیت لات و ارزش آن متفاوت باشند)، اکثر خانه‌های حراج نتایج خود را شامل حق بیمه خریدار منتشر می‌کنند، و بنابراین رتبه‌بندی‌هایی که در ادامه می‌آیند به شرح زیر است.

بر اساس قیمت کل پرداخت شده توسط خریدار: برای خود ساعت (قیمت چکش یا فروش) و برای خدمات و هزینه های اداری خانه حراج (حق بیمه خریدار). قیمت های تعدیل شده بر اساس تورم نیز برای مرجع ذکر شده است. اگر ساعتی چندین بار در حراجی فروخته شده باشد، فقط بالاترین قیمت نهایی را شامل می شود. در نهایت، هر ساعت حراج شده بدون سوابق آنلاین عمومی از حراج‌دهندگان (مثلاً خانه‌های حراج بزرگ) در رتبه‌بندی لحاظ نخواهد شد.

از دسامبر 2021، گران ترین ساعت مچی که تا کنون در حراجی ها فروخته شده، پتک فیلیپ مدل Grandmaster Chime Ref 6300A-010 است که با پرداخت 31.19 میلیون دلار آمریکا در ژنو در 9 نوامبر 2019 به فروش رفت.

گران‌ترین ساعت جیبی که تا کنون در حراجی فروخته شده است پتک فیلیپ مدل Henry Graves Supercomplication است که در تاریخ 11 نوامبر 2014 در ژنو 23.98 میلیون دلار فروخته شد.

تا دسامبر 2021، حداقل 101 ساعت در حراجی به قیمت بیش از دو میلیون دلار آمریکا فروخته شده اند، و حداقل 160 ساعت در حراجی با قیمت بیش از 1.5 میلیون دلار فروخته شده است. در بین 10 ساعت برتر این ساعت، هشت ساعت پتک فیلیپ و دو ساعت رولکس هستند.

سوابق حراجی ها

  • در سراسر جهان: گران ترین ساعتی که تا به حال در حراجی در سراسر جهان فروخته شده است Patek Philippe Grandmaster Chime Ref است. 6300A-010، که در تاریخ 9 نوامبر 2019 در ژنو 31.19 میلیون دلار آمریکا  فروخته شد.
  • آسیا: گران‌ترین ساعتی که تا به حال در حراجی در آسیا فروخته شده، Patek Philipe Gobbi Milan Double Signed “Heures Universelles” Ref است. 2523، که در 23 نوامبر 2019 در هنگ کنگ به 8.967 میلیون دلار آمریکا رسید.
  • اروپا: گران ترین ساعتی که تا به حال در حراجی در اروپا فروخته شده Patek Philippe Grandmaster Chime Ref 6300A-010 است که در تاریخ 9 نوامبر 2019 در ژنو 31.19 میلیون دلار آمریکا فروخته شد.
  • آمریکای شمالی: گران‌ترین ساعتی که تا به حال در حراجی در آمریکای شمالی فروخته شده، ساعت مچی رولکس دیتونا پل نیومن است که در 26 اکتبر 2017 در نیویورک 17.75 میلیون دلار فروخته شد.

گران ترین ساعت های لوکس

حداقل شش خانه حراج وجود دارد که ساعت‌های خود را به قیمت زیر دو میلیون دلار فروخته‌اند: کریستیز، فیلیپس، آنتیکووروم، ساتبی، آئودمار پیگت و حراج پولی. چهارده تولیدکننده وجود دارند که ساعت‌هایی ساخته‌اند که به قیمت حداقل دو میلیون دلار در حراجی فروش رفته اند.

منبع :‌ گران ترین ساعت ها