استقبال تماشاگران از فیلم «پوست» در دو روز اکران، نشان داد آثار سینمای هنر و تجربه روی پرده نقره‌ای تنها نمی‌مانند.

فیلم سینمایی «پوست» به کارگردانی مشترک بهرام و بهمن ارک و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح که از روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه روی پرده سینماهای کشور رفته است، در اولین روزهای اکران خود در ۸۱ سالن سینما و ۲۴۴ سانس توانست ۲,۳۱۸ مخاطب را با خود همراه کند و به فروش۵۵۶,۳۲۰,۰۰۰ ریالی دست یابد.

این درحالی‌ست که تعداد سانس‌ها و سینماهای اختصاص داده شده به این اثر نسبت به دیگر آثار روی پرده سینماها کمتر است.

فیلم سینمایی «پوست» فیلم بلند سینمایی برادران ارک پس از فیلم‌های کوتاه «نجس» و «حیوان» است که به ویژه «حیوان» از مهمترین فیلم های کوتاه سینمای ایران محسوب می شود.

این فیلم در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر، با جلب نظر منتقدان و مخاطبان در هفت رشته مختلف نامزد شد و دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه و بهترین موسیقی را از آن خود کرد.

فیلم سینمایی «پوست» در ژانر وحشت و روایتگر زندگی مادر و پسری است که پرداختن بیش از حد به عشق، جادو و خرافه‌پرستی زندگی آن‌ها را به سمت ویرانی سوق می‌دهد.

فاطمه مسعودی‌فر، جواد قامتی، محمود نظرعلیان، ناصر هاشمی، هادی افتخازراده، عاشق ولی عبدی و تعدادی دیگر از هنرمندان در نخستین فیلم ترکی سینمای ایران به ایفای نقش می‌پردازند.

از جمله آثار سینمای هنری است که با استقبال تماشاگران آنهم تنها در ۲ روز از اکران و با تعداد کم سالن و سانس، خط بطلانی بر ادعای بی‌توجهی مخاطب به آثار هنری و برآمده از سینمای هنر و تجربه کشیده است؛ آن هم در زمانی که فروش گیشه را مختص به فیلم‌های اجتماعی- عاشقانه یا کمدی می‌دانند.

همچنین این تجربه نشان می دهد که توجه به ژانرهای مختلف در سینما می تواند باردیگر مخاطب را با سینما آشتی دهد.