پیانوها همیشه ورایِ یک ساز موسیقی محسوب می شوند. سازی لوکس و اشرافی که در طراحیِ داخلی خانه ها، لانژها، بارها و حتی هتل ها می تواند نقش یک عنصر محوری را بازی کند. در طی این سالها، هنرمندان تاثیرگذار زیادی در دنیای موسیقی با استفاده از این ساز شکیل، دست به تولید آثار جاودانه زده اند. این هنرمندان آثار خود را نه فقط با یک پیانوی معمولی بلکه با سازی سفارشی خلق کرده اند.

۵. پیانوی کهکشانی

قیمت: $۱.۳۶ میلیون دلار

شاید در نگاه اول، بیننده با خود بگوید این طراحی زاده ی ذهن دکتر سوس (نویسنده ی آمریکایی تبار و خالق کتب تخیلی کودکان) باشد؛ اما این یک پیانوی واقعی است! جدای از ظاهر عجیب و غیر معمول آن، این پیانو دارای جزئیات بسیاری است که می توان به بدنه ی آن اشاره کرد. طلای بکار رفته برای زینت این پیانو دارایِ ۲۴ عیار می باشد و کلاویه های این پیانو قوس دار می باشد. درب بالایی آن مجهز به آرام بند خودکار بوده و از این پیانوی گران قیمت تنها ۵ عدد در دنیا وجود دارد.

۴. صدای هارمونی، گرند پیانوی مخصوص کنسرت Steinway & Sons

قیمت: $۱.۶۳ میلیون دلار

این پیانوی زیبا برای یک کلکسیونر چینی به اسم Guo Qing Xiang ساخته شده است. در رابطه با تولید این پیانو گفته شده لایه های بیرونی (Outer Rim) و درونی (Inner Rim) و دیگر اجزای آن از ۴۰ لایه ی چوب تولید شده که طنین آکوستیک فوق العاده ای را برای این پیانو ایجاد کرده است. طبق گفته ی سازندگان این پیانو، بدون شک برای ساخت همچین ساز با شکوهی حداقل سه سال زمان نیاز است؛ همچنین سازنده ی این پیانو، با استفاده از کریستال نام خود را بر روی این پیانو امضا کرده است.

۳. انفجار قرمز برای اتاق نشیمن قرمز، گرند پیانوی Steinway & Sons

قیمت: $۱.۹۳ میلیون دلار

اگر از طرفداران دو آتیشه ی گروه راک U2 باشید، می توانید به راحتی تشخیص دهید که این پیانو برای خواننده و نفر اول گروه، Paul David Hewson یا همان Bono  طراحی و تولید شده است. او خواستار شاهکاری بود که بر روی استیجِ مزایده ی Red Auction (یک خیریه برای مبارزه با بیماری ایدز و مالاریا در آفریقا) بدرخشد. ایده ی Bono جواب داد و این پیانو نزدیک به دو میلیون دلار فروخته شد و تمامی پول آن صرف کمک هزینه برای مبارزه با بیماری در آفریقا شد. این پیانو ساخته ی شرکت آمریکایی Steinway & Sons می باشد که به عنوان یکی از بزرگترین و معروف ترین تولید کنندگان پیانو در دنیا محسوب می شود.

۲. پیانوی دیواری John Lennon، مدل Z از Steinway & Sons

قیمت: $۲.۳۷ میلیون دلار

شاید در ظاهر یک پیانوی دیواری ساده به نظر بیاید. اما این حقیقت که این پیانو، ساز شخصی جان لنون (خواننده و نوازنده معروف گروه بیتلز) می باشد، این پیانو را جزو ارزشمندترین سازهای موجود در جهان بدل می کند. آهنگ معروف جان لنون به اسم تصور کن “Imagine” با همین پیانو ساخته شد. پس از مرگ جان لنون، تا هنگامی که خواننده معروف انگلیسی جورج مایکل در قید حیات بود، این پیانو توسط او نگهداری می شده است.

۱. پیانوی کریستالی کاوایی (KAWAI)، هینتزمن

 قیمت: $۳.۲۲ میلیون دلار

می توان گفت که گران ترین پیانوی جهان ساخت شرکت کاوایی بوده و تماما از جنس کریستال می باشد. این پیانو برای یادبود یکی از پیانو سازان موفق کانادایی به اسم Heintzman ساخته شده و در افتتاحیه ی المپیک سال ۲۰۰۸  کشور چین با آن نواخته شد. پس از این اتفاق این پیانو توسط یک کلکسیونر شخصی با قیمتی باور نکردنی خریداری شد.