یک لیست 10 عددی از گران قیمت ترین موتورهای ساخته شده در طول تاریخ آماده کرده ایم که خواننده آن برای موتور سواران و علاقه مندان به موتور سواری می تواند جالب باشد.

۱۰. NCR Macchia Nera

خودروی شماره ۱۰ که ۲۲۵ هزار دلار قیمت دارد در روز تولد ۱۰۰ سالگی Aldo Drudi موسس این شرکت موتور سازی ساخته شد البته به تعداد بسیار محدود که نهایتا هم به دست مدیران و مشتریان خاص رسید.

۹. Ducati Desmosedici D۱۶RR NCR M۱۶

 

شرکت دوکاتی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های موتور سازی در جهان است به طوری که سالانه بسیاری از علاقه‌مندان منتظر ارائه مدل‌های جدید از سوی این شرکت ایتالیایی هستند.

قیمت این مدل ۲۳۲ هزار و ۵۰۰ دلار است که دلیل گران بودن آن به نسبت مدل‌های مشابه، استفاده از مواد اولیه بسیار با کیفیت در بدنه و موتور آن است با وجودی این که هیچ تغییری در وزن آن ایجاد نشده است.

۸. Ecosse FE Ti XX

 

بدنه تیتانیومی و موتور آلومینیمی از دلایلی است که قیمت موتور شماره ۸ از این لیست را تا ۳۰۰ هزار دلار بالا برده است. حجم موتور این هیولا ۲ هزارو ۴۰۹ سی سی است که تنها ۱۳ عدد از این مدل در جهان ساخته شده است.

۷. Legendary British Vintage Black

 

موتور قدمتی انگلیسی که در سال ۱۹۴۸ ساخته شده، اما همچنان در لیست ۱۰ موتور گران جهان جای دارد. در همان سال تنها ۳۳ عدد از این موتور با قیمت ۴۰۰ هزار دلار ساخته شد، اما امروز این ۳۳ موتور با قیمت‌های متفاوتی معامله می‌شود.

۶. Dodge Tomahawk V۱۰ Superbike

 

تعداد ساخته شده از این موتور ۱۰ سیلندری بسیار محدود و نا مشخص است. شرکت آمریکایی دوج با تولید این موتور با سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت، انقلابی در تولید موتور‌های سریع و پر سرعت ایجاد کرد.

۵. Harley Davidson Cosmic Starship

 

یکی از مدل‌های هارلی دیویدسن که در صنعت موتور سازی کاملا نام آشناست، در لیست ما با قیمت ۱.۵ میلیون دلار جا گرفته است.

یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار قیمتی نیست که شما بخواهید برای قدرت، اسب بخار یا گشتاور این موتور پرداخت کنید، بلکه دلیل این قیمت نقاشی است که Jack Armstrong روی آن با دست انجام داده است.

۴. The Yamaha BMS Chopper

 

عجیب به نظر نمی‌رسد که شرکت معروف یاما‌ها هم در این لیست یک مدل داشته باشد. یاما‌ها خود اعلام کرد که این موتور را برای حمل و نقل و خیابان نساخته است بلکه هدف او چشم نوازی بوده است.

صندلی مخمل، بدنه طلا و استایل خاص سه رکنی است که یاما‌ها را به هدف خود برای چشم نوازی رسانده است. البته این چشم نوازی ۳ میلیون دلار هزینه برداشته است.

۳. Ecosse Spirit

 

این موتور خاص ۳.۶ میلیون دلاری از لحاظ فنی و موتوری تشابه بسیار زیادی با ماشین‌های فرمول یک دارد که همین دقت در طراحی ظاهری و دقت بیشتر در طراحی ظاهری، همچنین سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ثانیه، قیمت را میلیون دلاری کرده است.

۲. ۱۹۴۹ E۹۰ AJS Porcupine

 

سال ۱۹۴۹ تقریبا تمام موتورسواران انگلیسی درمورد این مدل صحبت می‌کردند یعنی به طوری در این کشور سر و صدا کرده بود که هر موتور سواری علاقه پیدا کرده بود که فقط بر روی آن بنشیند.

شرکت انگلیسی AJS تنها ۴ عدد از این موتور را با قیمت ۷ میلیون دلار تولید کرد، اما امروز باید قیمت‌های بسیار بیشتری به صاحبان این ۴ عدد پیشنهاد بدهید تا راضی به فروش بشوند.

۱. Neiman Marcus Limited Edition Fighter

 

شرکت آمریکایی نیمن مارکوس تنها یک عدد از این مدل موتور را تولید کرد و هیچ فردی فکر این را نمی‌کرد که قیمت آن به ۱۱ میلیون دلار برسد چراکه در حراجی قیمت پایه از ۱۱۰ هزار دلار آغاز شد.