“ایکیتوس” در پرو؛ صعب‌العبورترین شهر دنیاست که تنها راه دسترسی به این شهر از طریق کشتی یا هواپیما است.

“ایکیتوس” در پرو صعب‌العبورترین شهر در جهان می باشد. برای رفتن به ایکیتوس می‌توان با کشتی از طریق اقیانوس اطلس مسیری ۳۶۰۰ کیلومتری را از رودخانه‌ی آمازون طی کرد یا با پروازهای کوتاهی از لیما (پایتخت پرو) و شهر پاناما (پایتخت کشور پاناما) به این شهر رسید. پاناما اغلب روزهای هفته برای پرواز به ایکیتوس خدمات‌رسانی دارد.
این شهر به‌قدری دور افتاده است که خودروهای بسیار کمی وارد این شهر شده‌اند؛ به‌ همین دلیل، حمل و نقل درون‌شهری در این مکان، وابسته به اتوبوس و کالسکه‌های موتوردار است. ایکیتوس ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و مکان عجیبی است.
اگر شانس دستیابی به ایکیتوس را داشتید، می‌توانید در فروشگاه‌های سطح شهر، روغن مار و میمون عنکبوتی زنده خریداری کنید. همچنین می‌توانید در این شهر از «برج ایفل آمازون» دیدن کنید که خانه‌ای ساخته شده از قطعات فولادی است، البته این برج را «گوستاو ایفل» سازنده برج ایفل فرانسه نساخته است! در ایکیتوس نمونه‌ای از شهر «ونیز» نیز وجود دارد؛ خانه‌هایی که با ارتفاع بالا از آب و یک سیستم فاضلاب ساخته شده‌اند.
بسیاری از مردم برای دیدن جاذبه‌های طبیعی آمازون سعی می‌کنند به این شهر بروند. دراین شهر معجون معروفی به نام “آیاهواسکا” وجود دارد. «آیاهواسکا» معجونی متشکل از چند نوع گیاه است که در آمازون برای درمان انواع بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد.