یکی از تفریحاتی که این روزها مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است، سفر به گرم ترین نقاط جهان است. تجربه‌ای غیر قابل وصف برای دوست داران هوای داغ. بله، درست متوجه شدید. برخی انسان‌ها به دلیل طبیعت سردمزاجی که دارند، علاقه زیادی به هوای گرم و حضور در مناطق گرم دارند. از این جهت ما به این نتیجه رسیدیم که گرم ترین شهرهای جهان را به شما معرفی کنیم.

شهر کویت، کویت؛ گرم‌ترین شهر جهان

شهر کویت جمعیتی بالغ بر ۲٫۴ میلیون نفر دارد که به‌ نحوی دلیل اصلی گرمای شدید و طوفان‌های شنی‌ است که موجب ناراحتی مردم این شهر خاورمیانه‌ای شده است. متوسط دمای شهر کویت ۳۴٫۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است که در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست تا ۴۵ الی ۴۷ درجه بالای صفر نیز می‌رسد. در تابستان ۲۰۱۲، در حوالی شهر الصلیبیه‌ی کویت، دمای ۵۳٫۸ درجه بالای صفر ثبت شد که گرم‌ترین درجه حرارت ثبت شده در آسیا است.

منطقه دره مرگ / کالیفرنیا / آمریکا مرکزی

پارک ملی آمریکای مرکزی که با نامی خطرناک با گرمترین دمای ثبت شده در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است، در ژوئیه سال 1913 به دمای 134 درجه سانتیگراد رسیده است. در سال 2016 متوسط ​​دما 115.5 درجه فارنهایت و بیشینه دمای این مکان در سال 2016 به 126 درجه فارنهایت، رسیده است. دره مرگ یک دره کویری در کالیفرنیای شرقی، در شمال صحرای موهاوی، همسایه کویر بزرگ Basin است.

منطقه العزیزی / لیبی / آفریقای شمالی

یکی دیگر از منطقه گرم جهان، منطقه العزیزی لیبی در قاره آفریقای شمالی است. دمای این منطقه در گرم ترین حالت به بیش از 120 درجه فارنهایت و چیزی حدود 50 درجه سانتی گراد است. این منطقه در لیست گرم ترین نقاط جهان، پس از دره مرگ کالیفرنیا قرار میگیرد. العزیزی یک شهر کوچک در منطقه جعفرا لیبی است که در فاصله 41 کیلومتری پایتخت لیبی، ترابلس، قرار گرفته است.

داللول / اتیوپی / غربی ترین منطقه قاره آفریقا

یکی از عجیب‌ترین مکان‌های دنیا، منطقه داللول اتیوپی است. این منطقه به خاطر داشتن چشمه‌های آب گرم اسیدی در حوضچه‌های کوچکی به مرور زمان و با فرسایش سنگ‌ها و خاک، ایجاد شده است، چشم‌انداز بی نظیری را در این منطقه ایجاد کرده است. این منطقه در اوج گرم تابستان به دمای 114 درجه فارنهایت می‌رسد. منطقه داللول یکی از دور افتاده‌ترین مناطق کره زمین محسوب می‌شود که راه‌های دسترسی به آن، کمتر از چیزی است که تصورش را بکنید.