اولین کنسرت ارکسترسمفونیک تهران در سال ۹۸ طی روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم فروردین ماه به رهبری مهمان منوچهر صهبایی برگزار می‌شود.

به گزارش واریته منوچهر صهبایی آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت موسیقی کشورمان که طی سال‌های اخیر رهبری ارکستر مجلسی ایران را برعهده داشته است به عنوان رهبر مهمان اولین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۹۸ حضور خواهد داشت.

طبق جدول فروردین ماه سال ۹۸ برنامه‌های بنیاد فرهنگی هنری رودکی که در سامانه اینترنتی این نهاد منتشر شده، اولین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران با رهبری مهمان منوچهر صهبایی روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم فروردین ماه سال ۹۸ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

اجرای قطعاتی از آنتونیوسالیری، فرانتس شوبرت، لبرون و تعدادی دیگر از آهنگسازان مطرح موسیقی کلاسیک دنیا از جمله برنامه‌هایی است که برای اولین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.

منوچهر صهبایی که پیشینه زیادی در رهبری ارکستر مجموعه‌های مختلف داخلی و خارجی داشته بین سال‌های ۸۶ تا ۹۰ در مقاطع مختلف یا به عنوان رهبر دائم یا به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران به فعالیت در این مجموعه دولتیمشغول بوده است. این هنرمند مطرح در سال‌های اخیر به عنوان مدیر هنری و رهبر دائم ارکستر مجلسی ایران فعالیت‌های موسیقایی خود را ادامه داده است.

برگزاری کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در شرایطی است که تا سال گذشته شهرداد روحانی به عنوان رهبر دائم ارکسترسمفونیک تهران فعالیت‌های هنری ارکستر را اداره می‌کرد و تا امروز خبری مبنی بر نحوه اداره و مدیریت هنری مجموعه ارکسترهای دولتی از جمله ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران در سال جدید منتشر نشده است.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی روز ۱۷ اسفند به مناسبت دویست و پنجاهمین سال تولد لودویک فانبتهوون، آخرین کنسرت خود را در سال ۹۷ برگزار کرد. در این کنسرت، سمفونی شماره ۹ در رمینور اثر بتهوون نواخته شد. در این اجرا، گروه کر ارکستر سمفونیک تهران به سرپرستی رازمیک اوحانیان و گروه کر شهر تهران به سرپرستی مهدی قاسمی، ارکستر سمفونیک تهران را همراهی کردند.

 

سوالات عمومی