در گزارش زیر مروری داشته ایم بر عجیب و غریب‌ترین مسابقات دنیا که به طور رسمی و جدی هر سال برگزار می‌شوند.

مسابقه که فقط رقابت بین ورزشکار‌ها و علم‌دوست‌ها و هنرمندان نیست؛ بعضی مسابقات به بهانه‌های کمتر جدی برگزار می‌شوند، اما معنی‌اش این نیست که شرکت‌کنندگان این رقابت‌ها را شوخی می‌گیرند بلکه همه‌چیز خیلی رسمی و اصولی پیش می‌رود؛ مثل مسابقه قهرمانی ریش و سبیل که چند روز پیش در آلمان با حضور شرکت‌کنندگانی از کشور‌های مختلف برگزار شد. در ادامه با چند رقابت عجیب و غریب دیگر آشنا می‌شوید.

ماراتن جنگل
شرکت‌کنندگان این ماراتن باید به اندازه کافی جسور باشند که بتوانند از پس رقابتی هفت‌روزه در خطرناک‌ترین مناطق آمازون بربیایند. مراحلی که آن‌ها باید بگذرانند شامل باتلاق‌ها، گذرگاه‌های رودخانه‌ای، مسیر‌های پیاده‌روی و سواحل است که علاوه بر خطر حمله حیوانات وحشی، رطوبت بالا و دمای سوزان جنگل هم کارشان را سخت می‌کند. البته نگهبانان مسلح و مشاوران، نکات احتیاطی را گوشزد می‌کنند، اما به‌هرحال خطر سر جای خود باقی است.

پرتاب تلفن همراه
در ورزش‌های پرتابی، اسم رشته پرتاب نیزه و پرتاب دیسک به گوش‌تان خورده، اما بعید است که بدانید در فنلاند، رشته پرتاب تلفن همراه برگزار می‌شود. البته لازم نیست نگران نشوید، چون شرکت‌کننده‌ها تلفن‌های گران‌قیمت‌شان را پرتاب نمی‌کنند و آن‌چه به پرواز درمی‌آید، تلفن‌های همراه بدون استفاده‌ای است که بعد از بازی به مرکز بازیافت سپرده می‌شود. جایزه قهرمان این رقابت‌ها هم یک گوشی تلفن همراه است.

تیراندازی با نخود
بیش از ۵۰ سال پیش، آقای «تایسون»، مدیر مدرسه‌ای در انگلیس مچ چند دانش‌آموز را که به سمت همدیگر نخود پرت می‌کردند، گرفت و در کمال ناباوری این برخورد آقای تایسون با سرگرمی خطرناک بچه‌ها، به شکل‌گیری رقابت‌های جهانی تیراندازی با نخود منجر شد. شرکت‌کنندگان با تفنگ‌های لوله‌ای دست‌ساز، گلوله‌های نخودی را با فشار نفس، به سمت هدف نشانه می‌روند.

رالی داکار
رالی «داکار» که در یکی از خطرناک‌ترین نقاط زمین یعنی صحرای داکار برگزار می‌شود، تاکنون شرکت‌کنندگان زیادی را به کام مرگ کشانده‌است. سال‌ها پیش وقتی یک اتومبیلران به‌نام «تیری سابین» در این صحرا گم می‌شود، به‌نظرش می‌رسد که داکار هولناک، مکان مناسبی برای برگزاری مسابقات رانندگی است. در داکار رانندگان حرفه‌ای و آماتور کنار هم قرار می‌گیرند و به رغم خطرات و تلفات زیادش، یکی از پرطرفدارترین رالی‌ها در ۴۰ سال گذشته بوده‌است.