بقایای بزرگترین کرگدن روی زمین که از فیل آفریقایی هم بزرگتر است در چین پیدا شد.

به نقل از المصری الیوم؛ کرگدن غول پیکر که ۲۶.۵ میلیون سال پیش روی زمین زندگی می‌کرد، با توجه به فسیل‌های کشف شده، بزرگترین پستاندار خشکی از گذشته تاکنون است. این حیوان عظیم الجثه بیش از ۲۶ فوت طول، ۱۶ فوت عرض و ۲۴ تن وزن داشت. این اندازه چهار برابر بزرگتر از فیل متوسط ​​آفریقایی است که اکنون به عنوان بزرگترین حیوان روی زمین زندگی می‌کند.

کرگدن غول پیکر یا Paraceratherium linxiaense در قاره آسیا زندگی می‌کرد، گیاهخوار بود و از جوانه و برگ تغذیه می‌کرد. این حیوان در عصر یخبندان جمجمه‌ای باریک، نیم تنه کوتاه و گردن عضلانی بلند داشت. فسیل‌های این حیوان در گانسو، شمال غربی چین در جریان یک حفاری کشف شد و قسمت‌های فک، جمجمه و ستون فقرات آن کاملاً سالم مانده بود.

پروفسور تائو دینگ از آکادمی علوم چین در پکن گفت: “این کرگدن یکی از بزرگترین پستانداران خشکی است که تاکنون روی زمین زندگی کرده است. ساقه بینی او برای پیچیدن دور شاخه‌ها بسیار مفید بود و اجازه می‌داد تیزی برگ‌ها را دور کند. ” اعتقاد بر این است که کرگدن غول پیکر که در واقع شاخ نداشت در جریان مهاجرت از پاکستان توسط تمساح‌های عظیم الجثه و خرس‌های همیسیون شکار شده است.

یک کرگدن جوان از گونه Alaki و در سن ۲۰ سالگی در Tampa در فلوریدای آمریکا نوزادی را به دنیا آورد که هشتمین کرگدن است که در تامپا متولد می‌شود و یکی از کرگدن‌های پروژه کمک به تولید مثل گونه‌های تهدید به انقراض است. هنوز نامی برای این نوزاد انتخاب نشده، اما به نظر می‌رسد کرگدن مادر و نوزادش از سلامتی خوبی برخوردار هستند.