همه ما پیتزا دوست داریم اما سوال که وجود دارد اینجاست: چه چیز هایی داخل مواد پیتزا وجود دارد؟ گوجه، پنیر موزارلا، شاید هم کمی سوسیس ایتالیایی؟ جالب است بدانید که پیتزا در ابتدا به‌عنوان یک غذای رعیتی در نظر گرفته می‌شد که در قرن هجدهم برای تغذیه فقرایی بود که در ناپل زندگی می‌کردند. در این مطلب قصد داریم تا گران ترین پیتزاهای جهان را بشناسیم.

بلیسیما، 1000 دلار

این پیتزای فوق العاده در پیتزا فروشی نئون واقع در نیویورک درست می شود. پیترا فروشی نئون 35 سال سابقه کاری دارد و ابتدا کار خود را با پیتزا های ارزان آغاز کرد و سپس ایده پیتزا با خاویار را اجرا کرد. روی این پیتزای 12 اینچی، بجای سس گوجه‌، با یک‌لایه خامه فریچه (crème fraiche) شروع می‌شود و همچنین با 6 نوع خاویار که شامل بهترین نوع خاویار یعنی بلوگا و سوروگای سلطنتی سیاه روسی است، تزیین می‌شود.

علاوه بر این مواد، می‌توانید لایه‌های نازکی از دم خرچنگ و کمی واسابی تازه (نوعی خاویار) را نیز مشاهده کنید. با در نظر گرفتن اینکه قیمت خاویارهای مصرف‌شده در این پیتزا حدود 820 دلار است، پس برای یک عدد پیتزای بلیسیما باید 1000 دلار پرداخت کرد.

پیتزای مارگو، 2400 دلار

رکورددار گران ترین پیتزای موجود در جزیره مالتا، پیتزا فروشی مارگو می باشد.

صاحب این پیتزافروشی کلاد کامیلیری است.این شخص تصمیم گرفت که از پیتزا برای نشان دادن مزه‌های دنبلان موجود در جزیره استفاده کند. در این پیتزا قارچ‌های دنبلان سفید و رگه‌هایی از ورقه‌های طلا بروی خمیر نازکی از پیتزا قرار داده شده است. در پیتزای گران مارگو از سس گوجه معمولی استفاده نمی‌شود، زیرا دارای اسید زیادی است و ممکن است سبب محو شدن مزه فوق‌العاده دنبلان‌ها شود.

پیتزا بیست و چهار کِی، 2700 دلار

این پیتزا در رستوران دومینیکو کرولا در هاگیس، گلاسکو، بریتانیا خلق شده است. اگرچه این پیتزا در گلاسکوی اسکاتلند تهیه می‌شود اما ایده آن متعلق به دومنیکو کرولای ایتالیایی بود که در اوایل قرون بیستم به اسکاتلند آمده و رستوران‌ها و اتاق‌های سرو بستنی را بازگشایی کرد. این پیتزا شامل موادی از جمله خاویار خوابانده شده نوعی نوشیدنی گرانقیمت، سالمون دودی اسکاتلندی، لابستر مدالیون و گوشت گوزن، گوشت ران ایتالیایی پروسکیتو با کیفیت فوق‌العاده و سرکه‌ی بالزامیک انگور چینی است که تزیین آن با ورقه‌های طلای 24 عیار خوردنی، به پایان می‌رسد.

پیتزای 13 لوییس، 12000 دلار

این پیتزا علاوه بر گران ترین پیتزا؛ گران ترین غذای جهان هم به شمار می رود. . این پیتزا نیز ایتالیایی است و توسط سرآشپز حرف‌های ایتالیایی رناتو یولا پخته شد.

بعلاوه می‌توانید این پیتزا را در هرجایی از ایتالیا سفارش داده و تحویل بگیرید. ویولا یک تیم شامل سرآشپز و پیتزا پز را به خانه شما می‌فرستد تا در آنجا پیتزای لوکس را که روی آب خاویار، خرچنگ و 8 نوع پنیر مختلف قرار دارد، برایتان تهیه و سرو کنند. حقیقتاً این منتهای ارائه پیتزاست.

روی این پیتزا از سه نوع خاویار استفاده می‌شود خاویار Oscietra Royal Prestige، خاویار Kaspia Oscietra Royal Classic از سواحل ایران و خاویار Kaspia Beluga که همه‌ی آنها از کمیاب‌ترین و گران‌قیمت‌ترین خاویارها در جهان‌اند. لابستر آن از نوروژ آورده می‌شود و در آن از مازارلا و هفت نوع پنیر دیگر استفاده می‌شود.

به نظرتون این پیتزا خوشمزه به نظر میان؟ دوست داری امتحانشون کنی؟