در سایه مسابقه تسلیحات موشکی خاموش دایر در جهان و در حالی که مخرب‌ترین موشک دنیا متعلق به آمریکاست، روسیه و چین بیشترین انواع موشک‌های مخرب را از میان ۱۰ موشک مخرب جهان در اختیار دارند و از این لحاظ از ایالات متحده پیشی گرفته‌اند.

مخرب‌ترین موشک‌های جهان بر اساس این دسته‌بندی عبارت‌اند از:

۱- موشک «ترایدنت ۲»؛ ساخت آمریکا

این موشک بالستیک قاره‌پیما سه‌مرحله‌ای بوده و از سوخت جامد استفاده می‌کند. ایالات متحده زیردریایی‌های «اوهایو» و بریتانیا زیردریایی «وانگراد» را به این موشک مسلح کرده‌اند، همچنین می‌توان آن را از سکوهای ثابت نیز شلیک کرد.

همچنین طول این موشک ۱۳.۴۲ و قطر آن ۲.۱۱ متر است. علاوه بر این، وزن موشک‌ بیش از ۵۹ تن اعلام شده و قادر به حمل هشت کلاهک هسته‌ای از نوع «ام کی ۵» است. برد آن نیز بین هفت هزار و ۸۰۰ تا ۱۲ هزار کیلومتر است.

این موشک قادر به حمل ۱۴ کلاهک هسته‌ای هر یک با توان تخریبی ۴۷۵ کیلو تن است اما در چارچوب توافقنامه استارت ۱ این تعداد به هشت کلاهک کاهش یافت.

۲- موشک «آر ۳۶ ام ۲»؛ ساخت روسیه

موشک یارس یکی از اجزای اصلی تشکیل‌دهنده توان موشک‌های راهبردی روسیه به شمار می‌رود که برد آن ۱۰ هزار کیلومتر است و می‌تواند چند کلاهک هسته‌ای را حمل کند.

موشک یارس توان مانور بالایی دارد به نحوی که می‌تواند از توده ابری رادیواکتیو، در صورت استفاده دشمن از مهمات بالستیک در اقدام پدافندی، عبور کند.

۴- موشک مینتمن؛ ساخت آمریکا

این موشک به کد «ال‌جی‌ام- ۳۰ جی» معروف است و یک موشک بالستیک قاره‌پیمای سه‌مرحله‌ای بوده که از سوخت جامد استفاده می‌کند.

مینتمن پایه اصلی توان بازدارندگی هسته‌ای آمریکا محسوب می‌شود و قادر است از سکوهای ثابت شلیک شود. برد آن نیز ۱۳ هزار کیلومتر است.

طول این موشک ۱۸.۲ متر، قطر آن ۱.۸۵ متر است و وزنش نیز به ۳۴.۴ تن می‌رسد.

این موشک قادر به حمل سه کلاهک هسته‌ای با قدرت تخریب ۳۳۵ کیلوتن است.

۵- موشک «آرـ ۲۹ آر ‌ام ‌یو ۲»؛ ساخت روسیه

مدرن‌ترین موشک از خانواده «آرـ۲۹» محسوب می‌شود، از سوخت مایع استفاده می‌کند و می‌توان آن را از زیردریایی شلیک کرد.

برد این موشک بیش از هشت هزار کیلومتر است.