پول هر کشور بخش مهمی از اقتصاد آن کشور است و ارزش پول در دنیا به کاهش یا افزایش نرخ ارز بستگی دارد . با ارزش ترین پول های جهان و کشورهای مختلف را بشناسید.

1- دینار کویت (KWD)

یک دینار کویت = 3.33 دلار آمریکا

دینار کویت با ارزش ترین واحد پولی جهان می باشد که ابتدا در سال 1961 میلادی معرفی شد و بنابر ذخایر نفتی انبوهی که در این کشور وجود دارد، طولی نکشید تا اینکه بتواند مقام اول را در جهان بدست آورد.

2-دینار بحرین (BHD)

یک دینار بحرین = 2.65 دلار آمریکا

پس از دینار کویت، دومین واحد پولی با ارزش جهان متعلق به بحرین است که علت اصلی آن فرصت های شغلی فراوان و ذخایر نفتی در این منطقه می باشد. با این حال دینار بحرین در سال 1965 میلادی به جای روپیه خلیج فارس معرفی شد.

3-ریال عمان (OMR)

یک دینار عمان = 2.60 دلار آمریکا

ریال عمان سومین واحد پولی با ارزش جهان است که پیش از سال 1940 میلادی روپیه هند و ماریا ترزا در عمان به عنوان واحد های پولی در معاملات استفاده می شدند و روپیه هند تا سال 1959 در این کشور ارزش خود را حفظ کرد. قیمت نفت موضوع بسیار مهمی در عمان بوده و این کشور دارای ذخایر بیش از حد و فراوان نفت می باشد.

4-دینار اردن (JOD)

یک دینار اردن = 1.41 دلار آمریکا

دینار اردن به 10 درهم، 100 قرش و یا 1000 فلس تقسیم می شود. کشور اردن بر خلاف سه کشور بالا دارای ذخایر نفتی زیاد و یا حتی کشوری پر رونق با اقتصاد مناسبی نمی باشد. با این وجود کشور اردن دارای چهارمین واحد پولی با ارزش جهان می باشد.

5-پوند انگلیس (GBP)

یک پوند انگلیس = 1.39 دلار آمریکا

اکثر مردم جهان بر این باورند که پوند انگلیس با ارزش ترین واحد پولی جهان است و این می تواند به دلیل شنیدن بیش از حد این واحد پولی باشد. با این وجود پوند کشور انگلیس در زمره پنجمین واحد پولی بار ارزش جهان قرار دارد. جالب است بدانید که این واحد پولی، قدیمی ترین واحد پولی جهان می باشد که واحد کوچکتر پوند انگلیس به نام پنی می باشد که در اصل هر پوند مساوی با صد پنی می باشد.