بلندترین و بزرگ ترین درخت جهان در آمریکا قرار دارد که نام او در گینس ثبت شده است , این درخت هنوز در حال رشد است.

دنیای ما پر است از عجایب و رازهای فراوان و مخلوقاتی که هر روز می توانند ما را شگفت زده کنند. در این مقاله، شما را به جنگل های ردوود کالیفرنیا خواهیم برد تا با بلندترین درخت جهان آشنا شوید. زمانی که دو طبیعت شناس به نام های کریس اتکینز و مایکل تیلور به بررسی گروهی از درخت های واقع در پارک ملی ردوود کالیفرنیا پرداختند و متوجه شدند که این درخت ها از تمامی درختانی که تا به حال دیده اند بلند تر هستند، از سکه افتاد.

بلندترين درخت

همه چیز درباره بلندتین درخت جهان

بلندترین درختی که در حال حاضر در حال رشد کردن است Hyperion نام دارد و ارتفاعی برابر با 115.54 متر که در سال 2006 اندازه گیری شد به نامش ثبت شده است. این درخت که در سواحل پارک ملی ردوود واقع شده برای اولین بار توسط Chris Atkins و Michael Taylor که هر دو از کشور آمریکا هستند شناسایی شد. اگر بخواهیم تاریخ دقیق این کشف را به شما بگوییم باید به تاریخ 25 آگوست 2006 اشاره کنیم.

اندازه گیری این درخت

اندازه گیری دقیق این درخت توسط دکتر Steve Sillett صورت گرفت و دو کاشفی که کمی قبل درباره ی آن ها گفتیم برای کمک به اندازه گیری بوسیله ی طناب از درخت بالا رفتند.

شایان ذکر است این درخت در دامنه ی کوه قرار گرفته و زمینی مسطح و آبرفتی محل زندگی او می باشد.

جالب است که بدانید کمی قبل تر از کشف درخت این دو کاشف در همین پارک ملی دو درخت دیگر پیدا کردند ولی به این اندازه بلند نبودند. ردوود به داشتن درخت های بلند و زیبایش معروف می باشد و به همین دلیل گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. پوشش گیاهی ردوود به گونه ای است که زمانی که وارد پارک می شوید گویی به دوران ما قبل تاریخ قدم گذاشته اید و این یکی از ویژگی هایش به حساب می آید.

البته ممکن است در سال های آتی درختانی با ارتفاعی بیشتر پیدا شوند ولی تا رسیدن آن روز رکوردار ما Hyperion نام دارد.

گونه های جانوری زیادی نیز در این پارک به چشم می خورد مانند گرگ ها، انواع پرندگان، خرس و …

در طول تاریخ این پارک ملی که به عنوان هم جنگل از آن یاد می شود، مورد هجوم چوب بُرها قرار گرفته که امروزه نیز هر از گاهی سر و کله شان پیدا می شود ولی با تمهیداتی که انجام شده شاهدِ کاهشِ قطع شدن این درختان عظیم الجثه و باستانی هستیم.

 

جدول اطلاعات گینس

رکورد دار

HYPERION

در چه مکانی

ایالات متحده ی آمریکا

زمان

25 آگوست 2006