ورزش نقش بسیار مهمی در ایفای سلامتی دارد و برای بدن بسیار حائز اهمیت است و البته ورزش در جهان بسیار محبوب می باشد، بنابراین بهتر است با 5 مورد از قدیمی ترین ورزش های جهان آشنا باشید.

1. دو :

امروزه محبوب ترین ورزش در میان ورزش کاران جهان است. در یونان باستان شروع به رقابت کرد و می توان در اولین بازی های ثبت شده المپیک یونان در سال 776 ردیابی اش کرد.

دو با توجه به غایت هدفش می تواند به دو مرحله تقسیم شود:موضع و نوسان. دویدن هم یک رقابت است و هم نوعی آموزش برای ورزش هایی که دارای اجزای دویدن یا استقامت هستند.

2. کشتی از ورزش های قدیمی :

این ورزش برای قوی ترین مرد در جامعه مورد استفاده قرار گرفت.کشتی یکی از قدیمی ترین انواع مبارزات است و این ورزش شامل روش های گلاویز شدن، پرتاب و ضربه زدن به رقیب تان برای کسب برتری است.

این ورزش را می توان 15 هزار سال پیش در فرانسه و همچنین در المپیک باستانی پیدا کرد. کشتی امروزی یک حرفه و یک ورزش بسیار معروف در سراسر جهان است.

3. پرش بلند از ورزش های قدیمی جهان:

این مسابقات بین ورزشکارانی است که چه کسی دورترین نقطه را از شروع می پرد. این بازی در المپیک باستانی 656 پیش از میلاد به عنوان رکورد برگزار شد و این تنها رویدادی است که در المپیک باستانی یونان باستان انجام شده است.

پرش بلند به احتمال زیاد به این دلیل پدیدار شد که گذشتن از موانعی مانند جویبار ها و دره های تنگ را منعکس می کرد و امروزه این یک بازی بسیار محبوب در المپیک مدرن است.

4. پرتاب نیزه از ورزش های قدیمی:

این رویدادی است که شرکت کننده نیزه را تا جایی که ممکن است پرتاب می کند. در میکیان باستان انجام می شد و رومی ها از نیزه های سبک تر استفاده می کردند و همچنین در رکورد های المپیک باستانی که یکی از قدیمی ترین ورزش های المپیک است اشاره شده است که هنوز رویدادی بزرگ در المپیک مدرن محسوب می شود.

5. چوگان یکی از ورزش های قدیمی :

این یکی از باشکوه ترین ورزش های باستانی است.چوگان ورزشی است که با اسب انجام می شود و هدفش به ثمر رساندن گل به تیم مقابل است. همانطور که در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک گفته ایم یک توپ چوبی کوچک با استفاده از یک چکش دسته بلند به سمت اهداف مخالفان هل داده می شود.چیزی که باعث محبوبیت بسیار زیادش شد این بود که شرکت کنندگان در حالی که در زمین حضور داشتند سوار بر اسب بودند و این ورزش می تواند در قرن چهارم در سلسله ساسانی نیز وجود داشته است.