سگ ها نژاد های مختلفی دارند که برخی از آنها پاکوتاه و خانگی ، برخی بزرگ و قدرتمند و برخی دیگر جسارت و قدرت بالایی دارند و به عنوان سگ های نگهبان خوانده می شوند.در این مقاله ما قصد داریم که شما را با بزرگترین و قویترین نژاد سگ های دنیا و جهان آشنا کنیم.

1- سگ گریت دین

در ابتدا مقاله بزرگترین ۱۰ سگ دنیا بهتر است که با سگ گریت دین آشنا شویم. این نژاد سگ از لحاظ ارتفاع می توان گفت که بزرگترین سگ در بین سایر نژادهای سگ می باشد.ملیت سگ گریت دین آلمانی است و اسمی که نیز برای این سگ انتخاب شده کاملا آلمانی می باشد. سگ گریت دین در آلمان با نام آلمانی ( Deutsche Dogge ) مشهور است که معنای آن به نژاد سگ ماستیف برمیگردد.علت چنین نام گذاری این است که سگ گریت دین که جزو سگ های بزرگ در دنیا محسوب می شود یک سگ دورگه می باشد و این سگ حاصل از سگ های سگ ماستیف انگلیسی و سگ ولف هیبرید می باشد.اگرچه نژاد سگ گریت دین سنگین ترین نژاد سگ در دنیا نیست و وزنی در حدود ۴۵ الی ۵۴ کیلوگرم وزن دارند، ولی این سگ ها بلندترین سگ در دنیا به حساب می آیند.میانگین ارتفاع سگ گریت دین در حدود ۲۸ الی ۳۰ اینچ می باشد که برخی از آن ها نیز حتی از استاندارد نیز بلندتر هستند.بلندترین سگ در دنیا که در کتاب گینس نیز ثبت شده است نژاد گریت دین بوده و اسم آن سگ زئوس ( Zeus ) بود که در پنج سالگی از دنیا رفت.یکی از دلایل انتخاب این سگ به عنوان بزرگترین نژاد سگ در دنیا توسط تیم هاپ میو این است که نژادهای دیگر سگها در کنار گریت دین بسیار کوچک دیده می شوند.

سگ ماستیف ناپلی

نژاد سگ ماستیف ناپلی بدون شک یکی از سنگین ترین و بزرگترین نژادهای سگ در جهان می باشد. سگ ماستیف ناپلی برای اولین بار در جنوب ایتالیا پیدا و ثبت شد.میانگین ارتفاع جنس نر سگ ماستیف ناپلی در حدود ۲۶ تا ۳۱ اینچ می باشد و وزنی در حدود ۵۸ تا ۷۰ کیلوگرم وزن دارند و میانگین ارتفاع جنس ماده کمتر از جنس نر می باشند، و همچنین جنس ماده وزنی در حدود ۴۹ تا ۵۸ کیلوگرم دارد.سگ ماستیف ناپلی جزو بهترین سگ های نگهبان در دنیا می باشد، نژاد سگ ماستیف بسیار پرقدرت و خطرناک می باشد ، بطوریکه نگهداری و تربیت این سگ باید توسط آدم های حرفه ای و کاربلد صورت گیرد.

سگ دیرهوند اسکاتلندی

نژاد سگ دیرهوند به نژاد leggy برمیگردد. دیرهوند اسکاتلندی همانطور که از نام آن پیدا است، یک سگ اسکاتلندی بزرگ می باشد. که تاریخچه بسیار طولانی دارد و جزو نژادهای کهن سگها در جهان می باشد.در گذشته از سگ دیرهوند اسکاتلندی برای شکار استفاده می کردند. شکارچیان برای شکار گوزنها از این سگ کمک می گرفتند و گوزن را به تله می انداختند.دیرهوند از سگ گری هوند بزگتر و سنگین تر است ولی این سگها شباهت ساختاری و رفتاری بسیار زیادی دارند و هر دو این نژاد ها دوندگان ماهر و پرسرعتی هستند.امروزه دیگر از سگ دیرهوند برای شکار گوزن استفاده نمی کنند و این سگ بسیار نایاب و کم پیداست و فقط در برخی از مناطق جنگلی و کوهستانی یافت می شود. ارتفاع این سگ حدود ۳۲ اینچ و وزنی نزدیک به ۵۰ کیلو دارد.

سگ داگو د بوردکس

سگ داگو د بوردوکس با نام های دیگری همانند: ماستیف بوردوکس ، ماستیف فرانسوی و سگ بوردوکس معروف است. با این حال که ماستیف دارای نژادهای متفاوتی می باشد ولی باز جزو سنگین ترین و بزرگترین سگ ها در دنیا به حساب می آیند.اگرچه سگ هایی همچون پودل ، بولداگ فرانسوی ، گریت پرنس ( پرنس بزرگ ) و باست هوند جزو نژادهای مشهور سگ های فرانسه می باشند ولی سگ ماستیف فرانسوی جزو قدیمی ترین و مشهورترین نژاد سگ از فرانسه می باشد.سگ داگو د بوردوکس ارتفاعی بین ۲۳ تا ۲۷ اینچ ارتفاع دارند و وزنی درحدود ۵۶ تا ۶۸ کیلوگرم دارند. اگرچه این نژاد نسبت به سگ هایی که در بالا آشنا شدید کوچکتر می باشد ولی یک نکته جالب وجود دارد که ما تصمیم گرفتیم این سگ را در لیست ” بزرگترین ۱۰ سگ دنیا ” قرار دهیم،.با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است، بزرگترین نسبت سر به بدن در بین نژادهای مختلف سگها در داگو د بوردوکس می باشد.

سگ نیوفاندلند

سگ نیوفاندلند یک سگ کاری و عضلانی بزرگ می باشد. شاید در ابتدا شما فکر کنید که این سگ یک سگ نگهبان بزرگ باشد ولی اصلا اینطور نیست، این سگ یک سگ کاری و با اراده می باشد که در کشور ایسلند توسط ماهیگران به کار گرفته می شد و به همین خاطر سگ نیوفاندلند ، با نام سگ ماهی گیر نیز معروف شد.این سگ به خوبی توسط ماهیگیران آموزش دیده و پرورش یافته بود و به خوبی در داخل کشتی و قایق های به ماهی گیرها کمک می کرد.همچنین نیوفاندلند یک شناگر و غریق نجات ماهری است و در کشور ایسلند از این سگ به عنوان سگ غریق نجات نیز استفاده می شود. این سگ ارتفاعی در حدود ۲۷ الی ۳۰ اینچ دارند و وزن آن به صورت میانگین ۶۸ کیلوگرم می باشد.

سگ ماستیف انگلیسی

سگ ماستیف انگلیسی جزو بزرگترین ۱۰ سگ بزرگ و غول پیکر دنیا به حساب می آید. سگ های نژاد ماستیف به خاطر خلق و خو حالت بدنی که دارند، بسیار معروف و پرطرفدار هستند.جالب است بدانید که مثل بقیه نژاد های ماستیف ، سگ ماستیف انگلیسی نیز بزرگ و سنگین وزن است ولی با یک تفاوت که این سگ از همه سگ ها سنگین تر می باشد و رکورد سنگینی وزن را با وزن ۱۵۵ کیلوگرم شکسته است.همچنین این سگ تا ۳۰ اینچ ارتفاع نیز می تواند رشد کند.دلیل اینکه این سگها بسیار بزرگ و سنگین هستند ، اهداف زندگی آنها را در گذشته روشن می کند. ماستیف های انگلیسی در گذشته جزو سگ های بزرگ نگهبان بودند که مردم را از حمله خرس ها و شیرها در امان نگه می داشتند.در حال حاضر تعداد زیادی نیز هستند که این سگ را در خانه نگهداری می کنند و بهتر است این هشدار را برای شما بدهیم که نگهداری این سگ باید توسط یک فرد حرفه ای صورت گیرد تا از خطرهای احتمالی جلوگیری شود.

سگ سنت برنارد

هفتمین نژاد سگ که تصمیم گرفتیم در لیست بزرگترین ۱۰ سگ دنیا قرار بدهیم ، سگ سنت برنارد می باشد. این سگ بسیار معروف و دوست داشتنی است. سگ سنت برنارد اغلب مناطقی مثل آلپ سوئیس و جنوب ایتالیا به فراوانی موجود است.در مناطقی همچون الپ که کوهستانی است ، گروه امداد نجات و بهداشت برای تسریع در کمک رسانی به مردم از حیواناتی همچون سگ استفاده می کنند ، سگ سنت برنارد نیز یکی از بهترین سگهای آموزش دیده در زمینه امداد نجات می باشد که در آن مناطق به مردم خدمت می کند.ارتفاع سگ سنت برنادر در حدود ۲۰ الی ۳۰ اینچ می باشد و حدود ۶۳ تا ۸۰ کیلوگرم وزن دارند.اگرچه در اصل سگ غول پیکر سنت برنارد به عنوان سگ نجات گر آموزش دیده است ، ولی در حال حاضر این سگ تبدیل به یک سگ خانگی شده است و طرفداران زیادی نیز دارد.سگ سنت برنارد بسیار مهربان و دوست داشتنی می باشد آنها همچنین با بچه ها و گربه ها به مهربانی برخورد می کنند.

سگ لئون برگر

در نگاه اول به سگ لئو برگر شاید فکر کنید که انگاری این سگ حاصل از ترکیب دو نژاد نیوفاندلند و سنت برنارد باشد.در دهه میانی سال ۱۸۴۰ میلادی یک دانشمند بعد از ۴ نسل بچه گیری از سگ های نیوفاندلند و سنت برنارد ، بچه های آن ها را با سگ پرنس بزرگ جفت گیری کرد و نتیجه حاصله بدنیا آمدن سگ لئو برگر بود.سگ لئون برگر ارتفاعی بین ۲۷ تا ۳۱ اینچ ارتفاع دارد و به صورت میانگین ۷۷ کیلوگرم وزن دارد. اما وجود اینگه این سگ جزو نژاد سگ های بزرگ در دنیا به حساب می آید ولی این سگ بسیار مهربان و دوست داشتنی می باشد و درکارهای نجات و امداد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سگ ایریش ولف هاند

سگ ایریش ولف هاند بزرگ همانند نژاد سگ دیرهوند اسکاتلندی سگ پرسرعتی می باشد و در دویدن رقیب کمی دارد.در گذشته از این سگ به عنوان سگ شکاری و سگ نگهبان استفاده می شد. جالب است بدانید که این حیوان بسیار قدیمی و نژاد طولانی دارد و به ۷۰۰۰ سال قبل انگلستان برمیگردد.امروزه این سگ دیگر حالت وحشی و شکاری خود را تا حدود زیادی از دست داده و اهلی شده است و فقط در برخی کشورها هنوز از سگ ایریش ولف هاند به عنوان سگ شکاری استفاده می کنند.این سگ بلندترین نژاد سگ بین تمامی سگ ها می باشد ، اگرچه سگ گریت دین نیز در این رده شمار می رود. بلندی ارتفاع برای جنس ماده ۳۰ تا ۳۲ اینچ می باشد و برای جنس نر در حدود ۳۴ تا ۳۵ اینچ می باشد. وزن تقریبی برای سگ ایریش ولف هاند ۶۳ کیلوگرم می باشد.

سگ شپرد آنتالیایی

دهمین و آخرین سگی که در لیست بزرگترین ۱۰ سگ دنیا قرار می گرد ، سگ شپرد آنتالیایی می باشد. این سگ قدمت بسیار طولانی دارد و نژاد این سگ مربوط به کشور ترکیه است.شگ شپرد آنتالیایی می تواند حالت تهاجمی داشته باشد و نگهداری این سگ در خانه ای که کودک است یا صاحب و نگه دارنده اش تازه کار است اصلا توصیه نمی شود.وزن این سگ به صورت میانگین ۶۳ کیلوگرم و قدی در حدود ۳۲ اینچ دارد.