رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان فراخوان نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت اعلام کرد

به گزارش واریته رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت : این اهمیت و توجه ویژه رهبری به موضوع فرهنگ و هنر استان، زمینه را برای برجسته نمودن ویژگی‌ها و مؤلفه‌های مربوط به آن بیش از پیش فراهم نمود و با توجه به موسیقی عرفانی کردستان حوزه هنری در جهت معرفی این ویژگی اقدام به برگزاری جشنواره‌ای موسیقی با محوریت دف نمود که بسیار مورد توجه قرار گرفت و زمینه معرفی کردستان به عنوان پایتخت دف جهان را مهیا نمود.

مرادی بیان کرد: از ویژگی‌های این جشنواره توجه به نواهای عرفانی است و توانسته است این نواها را در سراسر ایران معرفی و هم اکنون با ارتباطی که بین دف‌نوازان کشوری مهیا شده است، دف در بین علاقه مندان موسیقی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هر ساله شاهد حضور و کشف استعدادهای جدید در این زمینه از سراسر کشور بوده‌ایم.

وی در خصوص اهداف جشنواره گفت: ترویج مضامین و مفاهیم رفیع اسلامی و انسانی، کشف و حمایت از استعدادهای جوان، مقابله با تهاجم فرهنگی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فاخر، خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی، توجه به موسیقی عرفانی برگرفته از تعالیم دینی و اسلامی، تحکیم پایه‌های وحدت و همدلی در بین مسلمانان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موسیقی عرفانی از جمله اهداف این جشنواره است.

مرادی در پی این فراخوان و در خصوص بخش سراسری این دوره از جشنواره گفت: این بخش شامل گروه نوازی، تک نوازی و مولودی خوانی است که بخش تک نوازی در دو رده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال و ۱۹ سال به بالا در دو بخش آقایان و خانم‌ها برگزار می‌گردد.

دبیر جشنواره همچنین مقررات جشنواره را نیز تشریح کرد : بخش تک نوازی در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان، آقا و خانم برگزار می‌شود، بخش مولودی خوانی ویژه آقایان و به صورت گروهی برگزار می‌شود و در بخش مولودی خوانی با توجه به هویت جشنواره تنها ساز دف و سازهای دو طبله و تاس مجاز به شرکت هستند و سازهای به اصطلاح ملودیک ایرانی و غیرایرانی حق شرکت ندارند.

همچنین در گروه نوازی اعضای گروه حداقل ۴ و حداکثر ۶ نفرمی باشد، تعداد قطعات در گروه نوازی یک قطعه است و مدت زمان اجرای برنامه در گروه نوازی و مولودی خوانی حداقل هفت دقیقه و حداکثر ۱۰ دقیقه می‌باشد، در بخش گروه نوازی هر گروه تنها می‌تواند در یکی از بخش‌های اصلی یا مولودی خوانی شرکت نماید.

شرایط جشنواره در بخش تک نوازی در دو رده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال (نوجوانان) و ۱۹ سال به بالا (بزرگسالان) است که سن افراد شرکت کننده در رده سنی نوجوان باید تا تاریخ برگزاری جشنواره از محدوده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال کمتر و بیشتر نباشد.

پس از اعلام فراخوان وی با اشاره به برگزاری جشنواره از ۲۲ تا ۲۴ مرداد ماه همزمان با عیدین سعیدین قربان و غدیر، گفت: شرکت کنندگان تا ۲۲ تیر ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع واقع در سنندج خیابان شهید تعریف پایین‌ تر از بیمارستان شهید قاضی، کد پستی ۱۵۶۵۱-۶۶۱۷۶ ارسال نمایند.

 

سرقت ادبی یا پلاجریسم چیست و جلوگیری از آن با پارافریز