موضوعات جلسه های دومین روز از همایش ملی ۴۰ سال موسیقی انقلاب اسلامی را «موسیقی سنتی»، «موسیقی سیاسی و اجتماعی» و «وضعیت سرود در چهار دهه نخست انقلاب اسلامی» تشکیل می‌دهند.

به گزارش واریته در دومین روز نشست‌های تخصصی همایش موسیقی ملی ۴۰ سال موسیقی انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۱ فروردین از ساعت ۱۰ تا ۱۲ موسیقی سنتی در چهار دهه انقلاب اسلامی بررسی می‌شود. در این میزگرد مظفر شفیعی، هادی منتظری، هوشنگ جاوید و رضا مهدوی به سخنرانی می‌پردازند.

در جلسه همین روز از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ هادی آرزم، نعمت الله سعیدی، محمدمهدی سیار و محسن صفایی فرد موسیقی اجتماعی و سیاسی در چهار دهه نخست انقلاب اسلامی را ارزیابی خواهند کرد.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با بیان اینکه بنا داریم بررسی دقیقی نسبت به کارنامه انقلاب اسلامی در زمینه موسیقی طی ۴ دهه گذشته داشته باشیم، توضیح داد: در این میزگردها، فرازها و فرودها، شکوفایی‌ها، رویش‌ها و تهدیدها و چالش‌هایی که با آن رو به رو هستیم بررسی می‌شود. هدف از این میزگردها تولید مطلب و اندیشه و نظر درباره موسیقی انقلاب اسلامی است. برخی مواقع می‌بینیم که در یک رشته هنری آثار برجسته‌ای تولید شده و در حوزه تولید متن و نظریه پردازی از آن تولید، اثری نداشته‌ایم. این به دلیل عدم توجه ما به جلساتی است که در آن جلسات پیرامون رشته هنری و تولیدات به صحبت می‌پردازیم و به حرف نو و نظریه برسیم. اگر میزگردها و جلسات نقد و بررسی و تبادل نظر در هر رشته هنری به شکل اصولی و مداوم برگزار شود، طبیعتاً آینده روشن‌تری در هنر خواهیم داشت.

همچنین در نشست‌های همایش ملی ۴۰ سال موسیقی انقلاب اسلامی در روز چهارشنبه ۲۱ فروردین از ساعت ۱۶ تا ۱۸ حسین دی پیر، شهروز حقی، بهنام صبوحی و محسن جلیلی درباره وضعیت سرود در چهار دهه انقلاب اسلامی صحبت می‌کنند.

پنجمین هفته هنر انقلاب اسلامی با معرفی چهره هنر انقلاب در سال ۹۷، ۲۰ تا ۲۶ فروردین ماه در حوزه هنری و سراسر کشور برگزار می‌شود. این رویداد شعار «هنر متعهد به حقیقت» را در دستور کار خود قرار داده است.