برگزیدگان دومین دوره از جایزه ترانه افشین یداللهی معرفی شدند.

به گزارش واریته، مراسم پایانی این جایزه شامگاه پنجشنبه ۱۶ اسفند ماه با حضور ترانه‌سرایان، شاعران و هنرمندان در هتل المپیک برگزار شد.

در این مراسم روزبه بمانی، دبیر جایزه افشین یداللهی اظهار کرد: به احترام افشین یداللهی و ترانه‌سرایان و شاعران سرزمین‌ مان است که امروز اینجا هستیم. برگزار کردن یک جایزه در فضای خصوصی بدون کمک‌های رایج با یک جشن آبرومندانه بسیار سخت است، هدف ما این بود که یکی از خواسته‌های افشین یداللهی یعنی برگزاری این جشن را ممکن سازیم؛ هرچند که این امکان پس از درگذشت او میسر شد.

بمانی در ادامه با اشاره به اهمیت ترانه در ماندگاری زبان و ادبیات فارسی افزود: یکی از ستون‌هایی که باعث می‌شود که ما در ۴۰-۵۰ سال آینده زبان و ادبیات فارسی داشته باشیم، ترانه و ادبیات شفاهی است؛ هرچند که شاید خود ما هم ندانیم ترانه چقدر مهم و تأثیرگذار است.

او در ادامه با بیان توضیحاتی درباره فرآیند داوری این جایزه گفت که یکی از بزرگ‌ترین تمرین‌ها این است که به دوست‌مان اگر بهتر از ما است، رأی بدهیم و آن‌چه امشب می‌بینیم نتیجه رأی اهالی ترانه است.

در میان بخش‌های مختلف برنامه اسامی نامزدهای بهترین ترانه‌سرای سال توسط دست‌اندرکاران خانه ترانه خوانده شد.

در ادامه با خوانده شدن بیانیه هیأت داوران، در بخش یک خاطره از فردا یا همان آثار ارسالی توسط مهدی ایوبی، دبیر اجرایی جایزه، برگزیدگان شاخه‌های مختلف این بخش اعلام شدند.

بخش دیگر مراسم، تقدیر از یکی از یاران افشین یداللهی بود که با عنوان یک خاطره از دیروز برگزار شد و در این بخش محمد صالح‌علا مورد تقدیر قرار گرفت و پس از دریافت لوح تقدیر و جایزه‌اش گفت: از خانه ترانه خیلی ممنونم. درود به رندی که چون پیاله گرفت، اول یاد حریفان خسته‌جان افتاد.

جایزه ترانه افشین یداللهی

او افزود: من فکر می‌کردم خیلی افشین جان را دوست دارم اما حالا فهمیدم که همه شما او را بیشتر از من دوست دارید. او همیشه خیلی تند می‌رفت. یک بار که با او در سفر کاشان بودم دیدم که با سرعت زیادی رانندگی می‌کند. بله او این شجاعت را داشت که تند برود و مثل من نبود که خیلی خسته و آهسته برود.

در ادامه این برنامه آرش یداللهی، برادر افشین یداللهی با اعلام خبر شکل‌گیری بنیاد افشین یداللهی اظهار کرد: خانه ترانه اسم افشین را زنده نگه داشته است اما یک عده از او سوء استفاده کرده‌اند و ما دیدیم که اشعاری که هیچ ربطی به افشین نداشت، در فضای مجازی با نام او منتشر می‌شد.

جایزه ترانه افشین یداللهی

سالار عقیلی دیگر کسی بود که بدون این‌که در مراسم حضور داشته باشد مورد تقدیر قرار گرفت و حاضران ویدئویی را که او برای مراسم ارسال کرده بود تماشا کردند. گفته شد او به علت بیماری در مراسم حضور ندارد.

همچنین اهورا ایمان که در دومین دوره این جایزه به عنوان برگزیده بهترین ترانه سال انتخاب شد، گفت: لزوماً به خاطر ترانه سرودن کسی محبوب مردم نمی‌شود. افشین یداللهی به خاطر کارهایی که نکرد محبوب شد، به خاطر رانتی که استفاده نکرد و… .

همچنین در این مراسم در بخش‌های مختلف امیرعباس گلاب، رستاک حلاج و گروه پالت اجرای موسیقی داشتند. افشین مقدم، پرستو صالحی، امید نعمتی، حمیدرضا صمدی، نسیم ادبی، اندیشه فولادوند، سیدعباس سجادی، محمد رحمانیان، بابک زرین، صابر قدیمی، کامران تفتی، باربد بابایی، احسان کرمی، شاهد صادق‌پور و مجید جوزانی از حاضران در مراسم بودند.

جایزه ترانه افشین یداللهی

اسامی برگزیدگان جایزه ترانه افشین یداللهی به شرح زیر اعلام شد:

ترانه‌های همراه با موسیقی:
رتبه اول- ترانه ستار مشایخی با موسیقی سروش عادل‌نژاد
رتبه دوم- ترانه یاسر قنبرلو با موسیقی سعید رضایی
رتبه سوم- ترانه احسان رعیت با موسیقی سعید رضایی

ترانه‌های اجتماعی:
رتبه اول- محمد نویری
رتبه دوم- شروین رحیم‌زاده
رتبه سوم- مریم مرادی

ترانه‌های عاشقانه:
رتبه اول- پوریا نره‌ای
رتبه دوم- صدرا کاوه
رتبه سوم مشترک- ملیحه هاشمی و احسان رشیدی

بهترین ترانه:
حسین غیاثی

بهترین خواننده سال از نظر انتخاب ترانه:
مهدی یراحی

بهترین ترانه‌ساز:
محسن یگانه

بهترین ترانه سال:

اهورا ایمان برای ترانه “خوب شد”

بهترین ترانه‌سرای سال:
حسین غیاثی

این برنامه با حدود یک ساعت و نیم تأخیر کار خود را آغاز کرد، اما توانست تا آخرین لحظات مخاطبان خود را همانند لحظات اول حفظ کند.