آلبوم «وَ» اثر مشترک امیرفرهنگ اسکندری و زکریا یوسفی که به روایتی نو از نوازندگی عود و سازهای کوبه‌ای بر مبنای نشانه‌های موسیقی شرق می‌پردازد، به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش واریته، «زکریا یوسفی» که اجرا و تنظیم سازهای کوبه‌ای را در آلبوم «وَ» بر عهده دارد، ‌ درباره این اثر توضیح داد: «در این اثر سازهای کوبه‌ای تنها به مثابه همراهی‌کننده یک ساز ملودیک نیستند؛ بلکه نقش یک همراه و مکمل را دارند و گاهی صرفا تک نوازاند. در این راه بنده و امیرفرهنگ اسکندری سعی کردیم، اجراکننده تکنیک‌های نوازندگی سازهای کوبه‌ای و یک ساز ملودیک یعنی عود باشیم. هرچند یک موضوع برایمان دارای اهمیت بسیار بوده است. اینکه حس و حال جاری در آلبوم، قربانی تکنیک‌ها نشود. اتفاقی که این روزها تقریبا زیاد شاهدش هستیم.»

امیرفرهنگ اسکندری، ملودی‌پرداز و نوازنده عود نیز درباره اثر جدیدش توضیح داد: «این اثر با گفت‌وگوی موسیقایی عود و سازهای کوبه‌ای خلق شده است. اثری که معطوف به ریشه‌ها و در عین حال خیال‌انگیز است. «وَ» از ۱۲ قطعه تشکیل می‌شود و بداهه‌نوازی نیز بخش مهمی از این آلبوم را به خود اختصاص داده است. شما در این اثر بداهه‌هایی در شور، همایون و نوا خواهید شنید و از طرفی سفری موسیقایی به مشرق‌زمین خواهید داشت.»

آلبوم «وَ» ۱۰ اسفندماه توسط شرکت فرهنگی‌هنری «رهگذر هفت اقلیم» منتشر خواهد شد.