مهدی یراحی در ادامه‌ی دو حاشیه‌ی اخیر برای اجرای کنسرت اهوازش با لباس کارگران هفت‌تپه و انتشار موزیک ویدئو بدون مجوز قطعه پاره سنگ از آلبوم سه‌گانه اجتماعی اول، سر انجام از ممنوع‌ الفعالیت شدن خود تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش واریته، هر چند علت دقیق ممنوع‌الفعالیتی این خواننده اعلام نشده است اما چندی پیش طی مصاحبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با مجید فروغی مدیر روابط عمومی معاونت هنری، در واکنش به کلیپ منتشر شده از قطعه نامبرده، اظهار کرد: «کلیپ منتشر شده پاره سنگ در فضای مجازی با کلیپی که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داده، مغایرت دارد و تحریف شده است.»

سر انجام پس از مذاکرات روابط عمومی معاونت هنری و دفتر موسیقی وزارت ارشاد، روز گذشته، شانزدهم بهمن‌ماه، خبر رسمی ممنوع‌ الفعالیت شدن مهدی یراحی منتشر شد.

یراحی نیز در واکنش به این اتفاق و تایید آن، با انتشار ویدئویی از آخرین اثر آلبوم سه‌گانه اجتماعی اول درصفحه شخصی خود نوشت:
«اینجانب مهدی یراحی، توسط مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا اطلاع ثانوی عملا از هرگونه فعالیت رسمی هنری منع شده‌ام. به همین دلیل مجوز‌های اجرای من در تمامی کنسرت‌های تهران و شهرستان‌ها (از جمله تور جشنواره رفاه “برفاره”) لغو شده است.
فارغ از تمامی خسارات مادی و معنوی تحمیل شده، قطعا بزرگترین ضایعه‌ی این محدودیت برای من، محروم ماندن از دیدارِ شما مخاطبان عزیز است.»