ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی روز چهارشنبه و پنجشنبه ۱۰ و ۱۱ بهمن‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ با اجرای رپرتواری متفاوت در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

به گزارش واریته به نقل از هنرآنلاین، شهرداد روحانی روز یکشنبه در حاشیه تمرین این ارکستر در جمع خبرنگاران توضیح داد: در این کنسرت قطعات “اورتور کارناوال” اثر آنتون دورژاک، “سمفونی شماره ۲ (موومان سوم)” اثر سرگئی راخمانینف، “باروک فلامینگو برای ۴ هارپ” اثر دبورا هانسون، “پیتر و گرگ” اثر سرگئی پروکفیف با روایت ژرژ پطروسی و “دانزون شماره ۲” اثر آرتورو مارکز اجرا خواهد شد. ژرژ پطروسی هنرمند باسابقه هنر دوبله ایران در این اجرا راوی قطعه پیتر و گرگ است که شهرت جهانی دارد.

او ادامه داد: این اجرا استارت اجراهای زمستانی ارکستر سمفونیک خواهد بود و بعد از این اجرا دو اجرای دیگر هم در قالب جشنواره موسیقی فجر خواهیم داشت که برای این جشنواره هم دو رپرتوار کاملاً متفاوت را در دست داریم. برای کنسرت پیش رو نیز برخی از قطعات جزو آثاری هستند که پیش‌تر شنیده نشده است.

روحانی اضافه کرد: از ابتدای سه سال اخیر که من به‌عنوان رهبر به ارکستر ملحق شدم همیشه یکی از سیاست‌های اصلی ارکستر سمفونیک معرفی آثار جدید برای مخاطبان بوده و از سوی دیگر بسیار خوشحالیم که در ماه‌های اخیر مخاطبان جوان نیز به مخاطبان ارکستر سمفونیک اضافه شده‌اند.

او تأکید کرد: همیشه در طول کنسرت در سالن، بارها شاهد بودم که بیش از نیمی از جمعیت را جوانان تشکیل داده‌اند و این به معنی این است که ارکستر سمفونیک مأموریت خود را به‌خوبی به انجام رسانیده است. در کنسرتی که قرار است برگزار شود هم سعی شده از استعدادهای جوانی استفاده شود که حداکثر سن آن‌ها بین ۱۱ تا ۱۵ سال است.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران ادامه داد: در این برنامه هم علاوه بر اجرای کنسرت یک سری آثار را به‌صورت صوتی و تصویری از اجراهای خود را که به‌صورت زنده و نه به‌صورت استودیویی ضبط شده‌اند در اختیار مخاطبان قرار خواهیم داد. هدفمان بالا بردن سطح سلیقه مخاطبان است تا با موسیقی خوب آشنا شوند.

او همچنین گفت: در اجراهای جشنواره موسیقی فجر یک رپرتوار آثار شاهین فرهت با سولیست ویولن امین غفاری و قطعاتی از یک پوئم سمفونیک اثر رضا کهریزی در بخش اول و در بخش دوم نیز قطعه “پرنده آتشین” اجرا خواهد شد. ضمن آنکه سمفونی شماره ۹ بتهوون نیز به‌عنوان رپرتوار برای آخرین اجرای ارکستر در انتهای اسفندماه خواهد بود.