اپل قرار است طرح‌بندی سیستم دوربین سه‌گانه پشتی آیفون 15 پرو مکس را برای تطبیق با فناوری جدید دوربین پریسکوپ که مختص گوشی‌های بزرگ‌تر است، تغییر دهد.

امسال برای اولین بار از سیستم لنز پریسکوپ برای دوربین تله فوتو در آیفون 15 پرو مکس استفاده خواهد شد که امکان زوم اپتیکال 5 برابر یا 6 برابر را فراهم می کند. در مقایسه، آیفون 14 پرو مکس زوم اپتیکال 3 برابری را ارائه می دهد که انتظار می رود برای آیفون 15 پرو کوچکتر نیز حفظ شود.

اپل احتمالاً به دلیل فضای داخلی مورد نیاز برای سخت افزار پیشرفته، فناوری پریسکوپ را به آیفون 15 پرو مکس محدود می کند، اما حتی با وجود فضای اضافی موجود در مدل پرو مکس، اپل مجبور است شکل گیری ماژول دوربین را کاملاً به بیرون سازماندهی کند. از ضرورت

هنگامی که آیفون 14 پرو مکس فعلی در جهت افقی با دکمه Side در بالا نگه داشته می شود (مطابق تصویر بالا)، لنز تله فوتو به گوشه بالایی دستگاه نزدیک تر است، در حالی که لنز Ultra Wide در زیر بین فلاش و فلاش قرار می گیرد.

در مقایسه، لنز Ultra Wide در iPhone 15 Pro Max به موقعیت گوشه در آرایه حرکت می کند، در حالی که Telephoto جای خود را بین فلاش و LiDAR خواهد گرفت. این به اپل فضای داخلی بیشتری را برای قرار دادن در اپتیک های پیچیده تا شده در سیستم پریسکوپ ارائه می دهد.

سیستم لنز پریسکوپ معمولاً از یک لنز اولیه برای گرفتن عکس استفاده می کند، با یک آینه یا منشور زاویه دار که نور را 90 درجه به سمت لنز دوم منعکس می کند و سپس آن را به سنسور تصویر می فرستد. حسگر تصویر و لنز ثانویه در کنار گوشی هوشمند قرار گرفته اند تا فاصله کانونی را افزایش دهند و سطح با ارزشی را اشغال می کند.

به دلیل نحوه انعکاس نور در یک زاویه در این سیستم، لنز تله فوتو واقعی احتمالاً باید مربع شکل باشد، که از لنز تله‌فوتو دایره‌ای استفاده شده برای iPhone 14 Pro Max فاصله دارد. البته، بریدگی دوربین همچنان دایره ای خواهد بود، اما لنز واقعی داخل آن مربع خواهد بود.

از این نظر، در مقایسه با آیفون 14 پرو مکس، از بیرون مدل نسل بعدی به نظر می رسد که چیزی در آرایه لنز تغییر نکرده است، اما در زیر کاپوت، چیدمان سخت افزاری به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود.

نکته قابل توجه توسط محقق Unknownz21 فاش شد که دیروز تایید کرد که در سال آینده، هر دو آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس از فناوری دوربین زوم پریسکوپ برخوردار خواهند شد، تغییری که اولین بار توسط تحلیلگر اپل، مینگ-چی کو فاش شد.

انتظار می‌رود نمایشگرهای آیفون 16 پرو و ​​پرو مکس کمی بزرگ‌تر از مدل‌های نسل قبلی باشند و فضای داخلی بزرگ‌تر ارائه‌شده توسط اندازه‌های جدید احتمالاً یکی از دلایلی است که اپل می‌تواند لنز پریسکوپ را به هر دو بیاورد. دستگاه های پریمیوم در سال 2024 برای اولین بار.