به گزارش بلومبرگ، آخرین اختلاف حقوقی بین اپل و شرکت پالس اکسیمتری Masimo امروز به یک محاکمه خاتمه یافت. هیئت منصفه ناظر بر این پرونده نتوانست در مذاکرات خود به تصمیم نهایی برسد و باعث شد قاضی منطقه ای ایالات متحده جیمز سلنا اعلام محاکمه کند.

شش هیئت منصفه می خواستند به نفع اپل تصمیم بگیرند، اما یکی از اعضای هیئت منصفه ماسیمو را محکم نگه داشت که منجر به بن بست شد. اوایل امروز بعدازظهر، اعضای هیئت منصفه یادداشتی را برای قاضی فرستادند که چه کاری انجام دهد، زیرا رای هیئت منصفه به نفع ماسیمو، موقعیت او را تغییر نخواهد داد.

قاضی ابتدا قصد داشت اعضای هیئت منصفه را برای شب به خانه بفرستد تا در روز سه شنبه ادامه یابد، اما پس از اینکه آنها اصرار داشتند که نمی توانند به اجماع برسند، تصمیم گرفت آن را فراخواند.

اپل و ماسیمو در چند هفته گذشته در دادگاه بودند تا مشخص کنند که آیا اپل به طور غیرقانونی کارمندان Masimo را شکار کرده و اسرار تجاری را هنگام توسعه اپل واچ دزدیده است یا خیر. ماسیمو به دنبال بیش از 1.8 میلیارد دلار خسارت و مالکیت مشترک پنج پتنت پالس اکسیمتری اپل بود که به گفته ماسیمو از فناوری آن استفاده می کرد.

اپل در جولای 2013 مدیر ارشد پزشکی مایکل اوریلی را استخدام کرد و سپس در سال 2014، مدیر فنی Cercacor، Marcelo Lamego (Cercacor یک شرکت اسپین آف Masimo است) را استخدام کرد. ماسیمو ادعا می‌کند که دو کارمند سابق به‌طور نامناسبی مالکیت معنوی Masimo را در زمان ساخت اپل واچ به اشتراک گذاشته‌اند، که اپل آن را رد می‌کند.

در طول محاکمه، Masimo تلاش کرد تا نشان دهد که توسعه اپل واچ قبل از استخدام دو کارمند Masimo در حال شکست است و به ایمیلی در سال 2013 اشاره کرد که در آن باب منسفیلد، مدیر بازنشسته اپل، اپل واچ را “به هم ریخته” خواند و گفت که حسگر این کار را انجام می دهد. “شکست” در “مسیر فعلی”.

اپل اظهار داشت که هیچ IP Masimo در کارش بر روی Apple Watch استفاده نشده است، و علاوه بر این، آنچه Masimo ادعا می کند “اسرار تجاری” است، ایده هایی است که “از مدت ها قبل توسط چندین شرکت شناخته شده و استفاده می شد.” اپل گفت که Masimo آن را هدف قرار داده است زیرا Masimo موفقیت اپل واچ را دید و می خواست ساعت هوشمند خود را بسازد. Masimo در اواخر سال 2022 پس از دهه‌ها تمرکز بر روی دستگاه‌های پزشکی بزرگ برای مراقبت‌های بهداشتی، واقعاً با یک پوشیدنی شبیه به ساعت اپل عرضه شد.

اپل در بیانیه‌ای به MacRumors گفت که قصد دارد از دادگاه بخواهد اتهامات مربوط به اسرار تجاری را رد کند. برای زمینه، پنج مورد از ادعاهای Masimo علیه اپل در طول محاکمه کنار گذاشته شد و جایزه خود محاسبه شده Masimo را کاهش داد.

“ما از هیئت منصفه برای بررسی دقیق آنها در این پرونده تشکر می کنیم. ما عمیقاً به مالکیت معنوی و نوآوری احترام می گذاریم و از اطلاعات محرمانه سایر شرکت ها استفاده نمی کنیم. ما خوشحالیم که دادگاه به درستی نیمی از ادعاهای اسرار تجاری شاکیان را رد کرد. اکنون از دادگاه می‌خواهد که بقیه ادعاها را رد کند.»

ماسیمو گفت که قصد دارد به پیگیری پرونده سرقت تجاری ادامه دهد.

“در حالی که ما از اینکه هیئت منصفه نتوانست حکمی صادر کند ناامید شدیم، قصد داریم پرونده را دوباره محاکمه کنیم و به پیگیری حقوقی علیه اپل ادامه دهیم. همانطور که این روند را آغاز می کنیم، کمیسیون تجارت ایالات متحده قرار است در ماه های آینده تصمیم بگیرد که آیا تصمیم بگیرد که آیا برای ممنوعیت واردات برخی از مدل‌های اپل واچ، به دنبال حکمی که سال گذشته توسط قاضی حقوق اداری صادر شد مبنی بر اینکه اپل یکی از پتنت‌های ماسیمو برای پالس اکسیمتری را نقض کرده است.

ماسیمو قبلاً از اپل به دلیل نقض حق ثبت اختراع شکایت کرده بود، اما اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده در نهایت تمام پتنت ها را به جز دو اختراع باطل کرد. کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده در ژانویه اعلام کرد که اپل حق اختراع ماسیمو را نقض کرده است، پرونده‌ای که هنوز ادامه دارد.