افرادی که به صورت حرفه‌ای شغلی در زمینه‌ی طراحی دیجیتال و گرافیک را دنبال می‌کنند، بهتر از همه می‌دانند که انتخاب بهترین مانیتور برای طراحی و کارهای گرافیکی مسئله‌ای بسیار مهم برای پیشرفت است. از این رو به بررسی لیست بهترین مانیتور برای طراحان و گرافیست‌های در سال 2023 می‌پردازیم و بهترین مانیتور برای دیزاین را به شما کاربران عزیز معرفی می‌کنیم.

همانطور که می‌دانید صنعت مانیتور و نمایشگر در سال‌های اخیر به چند زیرمجموعه‌ی بزرگ تقسیم شده است که هر کدام با جامعه هدفی متفاوت و قابلیت‌های مخصوصی طراحی و عرضه می‌شوند. یکی از این زیرمجموعه‌ها مانیتور برای طراحان و کارهای گرافیکی است که مخصوص گرافیست‌ها تولید می‌شوند. از این رو انتخاب بهترین مانیتور برای طراحی نیز مانند یافتن بهترین مانیتور گیمینگ به مسئله‌ای چالش‌برانگیز تبدیل شده است.

بهترین مانیتور برای طراحان گرافیک

در حالت کلی برای ایجاد بهترین طرح‌های گرافیکی، به مانیتوری با اندازه صفحه نمایش نسبتاً بزرگ نیاز دارید که فضای وسیعی را برای کار کردن در اختیار شما قرار دهد. همچنین بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی به راحتی باید بتواند چندین نرم افزار طراحی، ابزارها و برنامه‌های گرافیکی را به صورت همزمان به اجرا درآورد تا اختلالی در فرآیند کار کاربر ایجاد نشود.

افزون بر این‌ها، بهترین مانیتور برای طراحان گرافیک باید تصاویر را با کیفیت بسیار بالا و دقت رنگ و وضوح چشم‌گیری به نمایش بگذارد. در نتیجه می‌توان گفت در انتخاب بهترین مانیتور برای طراحان مهم‌ترین نکات اندازه، وضوح و دقت رنگ مانیتور است که حتماً باید مورد توجه قرار گیرند.

مانیتور حرفه ای مناسب طراحی گرافیک

به صورت خلاصه، اگر شما به کارهای گرافیکی و دیزاین علاقه دارید و یک مانیتور حرفه ای مناسب طراحی گرافیک می‌خواهید مانیتورهای 4K می‌توانند شروع خوبی در این راه باشند. همچنین در نظر داشته باشید که بهترین مانیتور برای گرافیست ها حتماً هر دو فضای رنگ DCI-P3 و AdobeRGB را با دقتی بیش از 95 درصد پوشش دهند.

لیست بهترین مانیتور برای طراحی و ادیت را بر اساس گزارش‌های منتشر شده از متخصصین و نشریه‌های بزرگ جهانی در اختیار شما قرار می‌دهیم و شما می‌توانید با توجه به کاربرد و بودجه خود یکی از این مانیتورها را برای خرید انتخاب نمایید.

لیست بهترین مانیتور ها برای طراحی در سال 2023

مانیتور Philips 288E2A

اگر شما هم به تازگی به حرفه‌ی طراحی دیجیتال و گرافیک علاقه‌مند شده‌اید و به دنبال یکی از بهترین مانیتور ها برای طراحی هستید، مانیتور Philips 288E2A بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی ابتدایی است که با قیمتی اقتصادی و مقرون به صرفه قابل خرید است. این مانیتور، یک نمایشگر 28 اینچی 4K (3840 x 2160 پیکسل) است که به شما اجازه می‌دهد به دنیای دیزاین و گرافیک وارد شوید.

بهترین مانیتورها برای طراحان و ادیتورها

تراکم پیکسلی مانیتور Philips 288E2A نیز مناسب است، بنابراین فونت‌ها و تصاویر دقیق و کاملاً واضح خواهند بود. این مانیتور از یک پنل IPS استفاده می‌کند و در نتیجه زاویه‌ی دید آن نیز عالی است. البته باید در نظر داشت که این مانیتور با 300 نیت نسبتاً روشنایی پایینی دارد و از فناوری و محتوای HDR نیز پیشتیبانی نمی‌کند.

با این وجود، مانیتور Philips 288E2A از نظر دقت رنگ بسیار عالی است و 119 درصد از فضای رنگ sRGB را پوشش می‌دهد و از این رو در لیست بهترین مانیتورها برای طراحان و ادیتورها است.

توجه داشته باشید در این مانیتور پورت USB-C وجود ندارد که البته در محدوده قیمتی 300 یورویی جای تعجب هم ندارد. با این حال، طراحی باریک و مدرن آن و همچنین پایه‌ی کاربردی آن که هم ارتفاع و هم شیب مانیتور را تنظیم می‌کند نیز می‌تواند از دلایل حضور این مانیتور در لیست بهترین مانیتور برای طراحی باشد. البته مانیتورهای بهتر با ویژگی‌های بیشتر هم وجود دارد، اما برای خرید آنها هزینه بسیار بیشتری لازم است.

بهترین مانیتور برای طراحی و ادیت

مانیتور AOC U32P2 مخصوص کارهای گرافیکی

این مانیتور نیز یک صفحه نمایش با رزولوشن 4K دارد و به لطف اندازه‌ی 32 اینچی آن می‌توان گفت مانیتور AOC U32P2 بین پارامترهای اندازه پنل و تراکم پیکسلی تعادل بسیار دل‌پذیری ایجاد کرده است. نکته‌ی دیگری که از دلایل اصلی حضور این مانیتور در لیست بهترین مانیتور برای طراحی معماری است، قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه‌ی آن بوده که به لطف حضور فناوری VA میسر شده است.

بهترین مانیتور برای طراحی معماری

پنل VA این مانیتور عامل اصلی کنتراست عالی آن است، اما همین فناوری منجر به کاهش دقت رنگ نیز می‌شود. در مانیتور AOC U32P2 مانند مانیتور قبلی راهنمای خرید مانیتور برای کارهای گرافیکی نیز پورت USB-C وجود ندارد.

با این حال، اگر شما به دنبال یک صفحه نمایش زیبا و بزرگ با اندازه 32 اینچی و رزولوشن 4K برای شروع فعالیت در زمینه‌ی گرافیک هستید، مانیتور AOC U32P2 یکی از بهترین گزینه‌های موجود است.

بهترین مانیتور برای فتوشاپ

مانیتور Dell UltraSharp U4021QW

این مانیتور نیز به دلیل کیفیت بالا و اندازه‌ی بزرگ خود در لیست بهترین مانیتور برای طراحی قرار گرفته است. اگر می‌خواهید صفحه‌ی نمایش بزرگی برای اجرای چندین برنامه‌ی گرافیکی و مولتی‌تسکینگ نیاز دارید و در عین حال دقت رنگ و تراکم پیکسلی مانیتور نیز برای شما حائز اهمیت است، نمایشگر Dell UltraSharp U4021QW بهترین مانیتور حرفه ای مناسب طراحی گرافیک است.

بهترین مانیتور برای گرافیست ها

این دستگاه که یکی از بهترین مانیتورها برای طراحی گرافیکی محسوب می‌شود، دارای یک پنل فوق عریض 40 اینچی با رزولوشن 5120 x 2160 پیکسل است و به همین دلیل طراحان و ادیتورهای بسیاری از آن استقبال کرده‌اند. با این وجود مانیتور مزبور از HDR پشتیبانی نمی‌کند، اما در میان پنل‌های SDR به راحتی می‌توان مانیتور Dell UltraSharp U4021QW را یکی از بهترین‌ها دانست.

مانیتور Dell UltraSharp U4021QW همچنین پوشش رنگی عالی دارد و 98 درصد فضای رنگ DCI-P3 را به راحتی پوشش می‌دهد. بر خلاف دو مانیتور قبلی لیست بهترین مانیتور برای طراحی، این محصول از اتصال USB-C با توان 90 وات نیز پشتیبانی می‌کند و از این نظر نسبت به آن‌ها برتری دارد.

البته باید در نظر داشت که قابلیت‌های بیشتر منجر به گران‌تر شدن مانیتور می‌شوند و مانیتور Dell UltraSharp U4021QW هم از این قاعده مستثنی نیست. این مانیتور قدرتمند هم‌اکنون با قیمتی در حدود 2000 دلار در دسترس است.

بهترین مانیتور ها برای طراحی

مانیتور Asus ProArt OLED PA32DC مناسب طراحان

اگر بهترین مانیتور برای طراحی گرافیکی را می‌خواهید و پرداخت هزینه‌ی 3500 دلاری آن برای شما مسئله‌ای ندارد، مانیتور ProArt PA32DC ایسوس بهترین گزینه است. با این قیمت مطمئناً این محصول یکی از گران‌ترین مانیتورهای بازار است، اما کیفیت و قابلیت‌های آن تا حدی این قیمت سرسام‌آور را توجیه می‌کنند.

بهترین مانیتور برای دیزاین

این مانیتور دارای یک پنل32 اینچیOLED  با رزولوشن 4K بوده که وضوح بالا و دقت رنگ عالی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این مانیتور همچنین دارای طیف رنگی بسیار گسترده است که 99 درصد فضای رنگ DCI-P3 و 98 درصد فضای رنگ Adobe RGB را پوشش می‌دهد.

مانیتور Asus ProArt OLED PA32DC به لطف پنل OLED خود، همچنین کنتراست بالایی دارد و از فناوری HDR نیز پشتیبانی می‌کند. در نتیجه اگر در پروژه‌های خود با محتوای HDR کار می‌کنید، این امر مانیتور Asus ProArt OLED PA32DC را به گزینه‌ای ایده‌آل برای شما تبدیل می‌کند.

قابلیت اتصال در این مانیتور نیز فوق العاده است و در مجموع دارای پنج ورودی ویدیو از جمله درگاه USB-C با DisplayPort Alternate Mode و 65 وات توان خروجی است. منوهای روی صفحه نمایشگر طیف گسترده‌ای از تنظیمات و قابلیت‌های سفارشی‌سازی را برای کمک به طراحان حرفه‌ای ارائه می‌دهد تا تصویر نمایشگر را با کار خود تنظیم کنند.

راهنمای خرید مانیتور برای کارهای گرافیکی

در نتیجه می‌توان گفت هرچند این مانیتور گران است، اما ارزش قیمت 3500 دلاری خود را دارد. این یک صفحه نمایش حرفه‌ای ایده آل است که برای پیچیده‌ترین کارهای طراحی گرافیکی ساخته شده است و به راحتی می‌تواند به عنوان بهترین مانیتور برای طراحان در نظر گرفته شود.

مانیتور Viewsonic VP326a-4K مخصوص گرافیست ها

اگر به دنبال پنل بزرگ 4K با دقت رنگ بالا هستید و حاضرید هزینه‌ی 900 دلاری برای مانیتور خود پرداخت کنید، حتماً مانیتور Viewsonic VP3268a-4K را هم در لیست گزینه‌های احتمالی خود قرار دهید، چراکه این مانیتور نیز از محصولات حاضر در لیست بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی از دیدی نشریه‌های بزرگ جهانی است.

بهترین مانیتور برای طراحان

این مانیتور یک مدل 32 اینچی با فناوری پنل IPS است که زوایای دید بسیار عالی و رنگ دقیق و زنده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در اصل با توجه به قیمت آن می‌توان گفت مانیتور Viewsonic VP326a-4K یک سر و گردن از مانیتورهای IPS اقتصادی بالاتر است و قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

همچنین برای اتصال سریع تک کابلی به لپ‌تاپ، این مانیتور به یک پورت USB-C با توان ۹۰ وات مجهز است که کار کاربر را بسیار ساده‌تر می‌کند. البته توجه داشته باشید که این مانیتور از فناوری HDR پشتیبانی نمی‌کند و مانیتورهای 4K ارزان‌تری نیز وجود دارد، اما مانیتور Viewsonic VP326a-4K یکی از معدود محصولاتی در این محدوده قیمت است که 113 درصد از فضای رنگ sRGB را پوشش می‌دهد.

در حالت کلی به لطف قابلیت‌ها و قیمت نسبتاً منصفانه‌ی خود، مانیتور Viewsonic VP326a-4K می‌تواند به عنوان بهترین مانیتور برای دیزاین در سال 2022 شناخته شود و برای همه‌ی گرافیست‌ها و طراحان یک محصول بسیار جذاب و کاربردی است.

بهترین مانیتور برای دیزاین

مانیتور Huawei MateView

در دنیای مانیتورهای عریض و فوق عریض، Huawei MateView تافته‌ای جدا بافته است. این مانیتور از نسبت ابعادی مثل 16:9 یا 21:9 که در مانیتور‌های عریض رایج است، استفاده نمی‌کند بلکه به دلیل طول نسبتاً بلند آن، نسبت ابعاد این مانیتور غیرعادی 3:2 است.

راهنمای خرید مانیتور برای کارهای گرافیکی

از نظر رزولوشن و وضوح این مانیتور در یک پنل 28.2 اینچی، وضوح 3840 x 2560 پیکسل را جای داده است. بنابراین می‌توان مانیتور Huawei MateView را به عنوان یک مانیتور 4K با فضای اضافه در قسمت‌های بالا و پایین صفحه در نظر بگیرید.

بزرگی این نمایشگر و نسبت ابعاد غیرمعمول آن، با توجه به نرم افزارها و ابزاری که کاربر برای طراحی از آن‌ها استفاده می‌کند، می‌تواند بسیار کاربردی واقع شود. افزون بر این‌ها، رابط USB-C با توان 65 وات مانیتور Huawei MateView نیز می‌تواند اتصال تک کابلی و سریع را برای کاربر به ارمغان آورد و در نتیجه کار کاربر را آسان‌تر کند.

مانیتور Huawei MateView همچنین روشنایی 500 نیتی دارد که نسبت به دیگر مانیتورهای حاضر در لیست بهترین مانیتور های مخصوص طراحی بسیار بالاتر است و فضای رنگ DCI-P3 را با دقت 98 درصد پوشش می‌دهد ارائه می دهد. در نتیجه می‌توان گفت مانیتور Huawei MateView هم می‌تواند به راحتی به عنوان بهترین مانیتور برای طراحی در سال 2022 شناخته شود.

بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی

مانیتور Asus ProArt PA348CGV

مانیتور Asus ProArt PA348CV یک محصول بسیار عالی برای طراحان گرافیکی است که خواهان نمایشگر فوق عریض بوده و از برچسب قیمت 750 دلاری آن ترسی ندارند.

این مانیتور فوق عریض کیفیت تصویر بسیار بالایی دارد و رزولوشن آن 3440 x 1440 پیکسل است که هرچند با استاندارد 4K مقداری تفاوت دارد، اما همچنان برای کارهای گرافیکی عالی عمل می‌کند.

بهترین مانیتور ها برای طراحی

افزون بر این‌ها، دقت رنگ مانیتور Asus ProArt PA348CGV در بین مانیتورهای هم‌رده بهترین است و وسعت رنگ آن 98 درصد فضای رنگ DCI-P3 (و 89 درصد Adobe RGB) را پوشش می‌دهد.

ایسوس طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را برای متقاعد کردن کاربر به پرداخت هزینه‌ی 750 دلاری آن به کار گرفته است. مانیتور ProArt PA348CV ایسوس دارای یک منوی غنی از تنظیمات متعدد برای تغییر کیفیت تصویر و نرخ نوسازی 120 هرتز است که در میان دیگر محصولات حاضر در لیست بهترین مانیتور برای دیزاین منحصربه‌فرد است.

یکی ویژگی دیگر آن حضور یک پورت USB-C است که می‌تواند تا 95 وات توان را برای شارژ  تحویل لپ تاپ یا تبلت متصل به خود دهد. این مانیتور همچنین از فناوری AMD FreeSync Premium Pro برای اجرای روان بازی‌ها پشتیبانی می‌کند و از این رو می‌توان مانیتور Asus ProArt PA348CGV را یک محصول چندکاره برای گیمینگ و طراحی در نظر گرفت.

راهنمای خرید مانیتور برای کارهای گرافیکی

سوالات متداول در مورد بهترین مانیتور برای طراحی

1. مهمترین ویژگی در انتخاب مانیتور برای کارهای گرافیکی چیست؟

به صورت خلاصه، مهم‌ترین مشخصاتی که بین یک مانیتور معمولی و بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی تمایز ایجاد می‌کنند، اندازه (Size)، وضوح پنل (Resolution) و دقت رنگ (Color Accuracy) است. بهترین مانیتور برای دیزاین در حالت کلی اندازه‌ای بزرگ (مثلاً 32 اینچ)، رزولوشن بالا (حداقل 4K) و دقت رنگ بالا (با پارامتر ΔE < 2) دارد و در نسخه‌های بسیار گران قیمت روشنایی آن نیز در حدود 500 نیت یا بیشتر است.

2. چه رزولوشنی برای مانیتورهای طراحی گرافیکی خوب است؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد و در تمام مدل‌های لیست بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی مشخص است، حداقل رزولوشن یک مانیتور حرفه ای مناسب طراحی گرافیک 4K (3840 x 2560 پیکسل) است، البته در نظر داشته باشید که این یک عامل حداقلی بوده و هرچه رزولوشن مانیتور بالاتر باشد بهتر است.

خلاصه

به لیست بهترین مانیتور برای کارهای طراحی از دیدی نشریه‌های بزرگ جهان پرداختیم و یک راهنمای خرید مانیتور برای کارهای گرافیکی در اختیار شما کاربران عزیز قرار دادیم. با این وجود در نظر داشته باشید که این لیست، تنها لیست موجود از بهترین مانیتور برای دیزاین نیست و نمونه‌ای از مانیتورهای خوب برای طراحان و آنچه که باید از یک مانیتور مناسب انتظار داشته باشید را نشان می‌دهد.

بهترین مانیتور برای طراحان

اگر شما هم در حوزه‌ی طراحی و گرافیک فعالیت دارید، می‌توانید نرم افزارها، مانیتور و ابزاری که در کار خود استفاده می‌کنید را در بخش کامنت‌ها قرار دهید تا افرادی که به این حرفه علاقه‌مند هستند از نظرات شما بهره‌مند شوند.

نظر شما در مورد لیست بهترین مانیتور برای طراحی در سال 2023 چیست؟ آیا مانیتور خاصی هست که فکر می‌کنید باید در این لیست حضور یابد یا خیر؟