این روزها کاربران گوشی های شیائومی با مشکلات فراوانی در تنظیم کردن ساعت برای سال 1402 مواجه شده‌اند. اما برای حل این مشکل و تنظیم ساعت و تاریخ گوشی شیائومی ترفند هایی وجود دارد که در ادامه به آموزش تغییر و تنظیم ساعت گوشی شیائومی برای منطقه زمانی ایران (تهران) پرداخته و به شما می گوییم چگونه تنظیم خودکار ساعت و تاریخ گوشی شیائومی را فعال یا غیر فعال کنید.

همانطور که می دانید در سال 1402 ساعت رسمی کشور تغییر نکرد و خبری از اعمال ساعت تابستانی نیست. با این حال بسیاری از گوشی‌ها و دستگاه‌های مختلف طبق روال سال‌های گذشته ساعت را جلو می‌کشند که مشکلات عدیده‌ای را برای کاربران ایجاد می‌کند.

تنظیم ساعت روی صفحه گوشی شیائومی

تنظیم ساعت گوشی Xiaomi و تنظیم تاریخ در سیستم عامل اندروید به دو صورت دستی و اتوماتیک انجام می‌گیرد. در حالت اتوماتیک تنظیم ساعت موبایل شیائومی، سیستم عامل اندروید با متصل شدن به سرورهای مختلف اقدام به تنظیم تاریخ و ساعت مطابق با منطقه زمانی می‌کند. تنظیمات ساعت گوشی شما بسته به سیستم‌عامل و همچنین سازنده گوشی متفاوت است.

تنظیم تاریخ گوشی شیائومی بی دردسر است و به راحتی امکان انجام آن وجود دارد. با این حال اگر تاریخ گوشی شما درست نباشد، ممکن است حتی نتوانید از اینترنت استفاده کنید. در این صورت حتماً تاریخ گوشی شیائومی خود را بر اساس تاریخ میلادی به درستی تنظیم کنید تا برنامه‌ها و مرورگر دچار خطا نشوند.

چگونه ساعت گوشی شیائومی را تنظیم کنیم؟

تنظیم ساعت گوشی و چگونه ساعت گوشی را تغییر دهیم ؛ این مقاله درباره تنظیم خودکار ساعت و تاریخ گوشی شیائومی است. اگر از حالت تنظیم خودکار ساعت خارج شده اید یا اگر می خواهید زمان دستگاه خود را به روز کنید، از مرحله یک شروع کنید. تنظیم ساعت کار سخت و پیچیده ای نبوده و به دو صورت خودکار و دستی قابل انجام است.

تنظیم خودکار ساعت گوشی شیائومی

روش تنظیم ساعت گوشی Xiaomi بسیار ساده است. در صورتی که شما هم یک گوشی یا تبلت گلکسی مجهز به آخرین نسخه رابط کاربری MIUI دارید و به دنبال روش تنظیم ساعت یا تاریخ گوشی‌های سامسونگ هستید، ابتدا باید به تنظیمات گوشی بروید و گزینه Additional Settings را انتخاب کنید. در برخی رام‌ها ممکن است این گزینه با نام More Settings در دسترس باشد.

در ادامه برای تنظیم ساعت گوشی شیائومی بر روی اولین گزینه یعنی Date & Time ضربه بزنید.

تنظیم ساعت هشدار گوشی شیائومی

سپس برای تنظیم ساعت گوشی Xiaomi گزینه اول Set Time Automatically یا تنظیم ساعت به صورت خودکار است. ممکن است این گزینه روی گوشی شما use network provided time نیز باشد. بنابراین برای تنظیم تاریخ گوشی شیائومی روی آن ضربه بزنید.

 در ادامه در صورت تمایل پایین‌تر روی گزینه Set time zone automatically تا به حالت روشن دربیاید.

بروزرسانی ساعت و تاریخ گوشی به صورت دستی

مانند دستور قبلی برای ورود به تنظیمات ساعت و تاریخ گوشی شیائومی ابتدا به تنظیمات گوشی شیائومی بروید. (هر آیکونی که با علامت چرخ‌دنده مشخص شده باشد)

در تنظیمات گوشی شیائومی مقداری پایین بروید تا به گزینه Additional settings یا تنظیمات اضافی برسید.

در این بخش برای تنظیم تاریخ گوشی شیائومی روی گزینه Date & Time ضربه بزنید.

گزینه اول Set time automatically یا تنظیم ساعت در گوشی شیائومی به صورت خودکار است. اگر تنظیمات ساعت در گوشی شیائومی به صورت خودکار روشن است روی آن ضربه بزنید تا خاموش شود.

تنظیم ساعت گوشی ردمی

پس از خاموش شدن این گزینه، دو گزینه Date و Time پر رنگ می شوند که آن را طبق ساعت و تاریخ میلادی صحیح، تنظیم می‌کنید.

جمع بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

اهمیت زمان‌شناسی بر کسی پوشیده نیست. در زمانه‌ای که تکنولوژی حرف اول را می‌زند، منطقی است که برای تشخیص بهتر زمان، پی تنظیم ساعت گوشی باشیم تا بتوانیم برنامه‌های هفتگی و ماهانه خود را نیز به درستی تنظیم کنیم.  اما در برخی مواقع که این فرایند با مشکل مواجه شد، می‌توانید با مراجعه به تنظیمات، خودتان این کار را به‌شکل دستی انجام دهید.

چگونه ساعت دوگانه را روی گوشی شیائومی خود تنظیم کنم؟

برای تنظیم ساعت گوشی Xiaomi و استفاده از ساعت دوگانه به تنظیمات ساعت و زمان رفته و با فعال کردن گزینه Dual Clock یک منطقه زمانی جدید برای نمایش در گوشی خود انتخاب کنید.

چگونه می توانم ساعت 24 ساعته گوشی شیائومی خود را به ساعت 12 ساعته تغییر دهم؟

برای این کار به تنظیمات ساعت و زمان در گوشی‌های شیائومی بروید و در بخش Time Format تیک گزینه استفاده از قالب 24 ساعته یا 24H را بردارید.