یکی از آزاردهنده‌ترین روش‌های تبلیغات بدون اغراق، روش پیامکی است. طی سالیان خیر ابتدا این روش با سرشماره‌های مخصوص و پیام‌رسان انجام می‌شد و سپس شماره‌های شخصی هم به این حوزه وارد شدند و به همین دلیل فیلتر کردن و جلوگیری از آنها دیگر به راحتی برای کاربر ممکن نیست. در ادامه با هم به روش های لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول خواهیم پرداخت.

شاید از خود بپرسید چگونه از پیامک های تبلیغاتی جلوگیری کنیم؟ در جواب این سوال باید گفت که ارسال پیام یکی از روش‌های آگهی تبلیغاتی در دنیای مدرن است. امروزه ما شاهد آن هستیم که در طور روز بارها و بارها پیامک‌های تبلیغاتی برای ما ارسال می‌شود. این پیامک‌ها گاهی تنها جنبه آگهی داشته و گاهی به دلیل نوع خاصی از محتوا، از حساب شما مبلغی را کسر می‌کنند. بنابراین بهتر است که نوع این پیام‌ها را بدانید و همچنین با روش حذف پیامک تبلیغاتی همراه اول آشنا باشید.

چرا پیامک‌های تبلیغاتی به هیچ عنوان پایان نمی‌یابند؟

مدیران سازمان تنظیم مقررات رادیویی  معتقدند که این راهکار سلبی تا حدی پاسخگو است ولی باید روش‌هایی در سطح کلان ارائه شوند تا نیاز به آگهی تبلیغاتی صاحبین مشاغل را برطرف کنند.

طریقه لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول

در حال حاضر پیامک‌های تبلیغاتی روش ارزان قیمتی هستند و می‌تواند به لطف امنیت پایین پایگاه داده اطلاعات مشترکین که به راحتی هر فردی می‌تواند آنها را تهیه کند، پیامک‌های تبلیغاتی را به صورت هدف دار و مشخص ارسال کرد. پس عملاً روش موثری برای لغو پیامک تبلیغات همراه اول نیست و همین مطلب باعث جذابیت آن برای صاحبین مشاغل، صنایع و خدمات برای تبلیغ محصول خود شده است.

از سوی دیگر رگولاتوری از بعد قانونی هم نمی‌تواند جلوی ارسال این پیامک‌ها را بگیرد. این نهاد تنظیم گر معتقد است که رگولاتوری مقررات گذار است اما وضع مقررات به این سازمان اجازه نمی‌دهد که حق را از کسی سلب کنند و در قانون هم این مورد ذکر نشده که ارسال تبلیغات برای شهروندان غیرقانونی است؛ چرا که جامعه به تبلیغات نیاز دارد و به همین دلیل نمی‌توان جلوی آن را گرفت.

از سوی دیگر باید روش‌های آگهی تبلیغاتی در کشور به نحوی پیشرفت کنند که دیگر برای کاربران مزاحمت‌های بی مورد ایجاد نشود. در حال حاضر در کشورهای پیشرفته، آگهی تبلیغاتی بیشتر به سمت وب آمده و علیرغم حضور آنها در حوزه پیامکی، قابلیت مسدودیت کامل آن وجود دارد. دنیای ما در حال حرکت کامل به سمت دیجیتالیزه شدن است و بیشتر نیازهای کاربران روی بستر وب میسر می‌شود.

 بازدید از وبسایت‌ها، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر، مکان‌هایی هستند که بیشتر بازدید می‌شوند و به همین خاطر با گسترش راهکارهای تبلیغات در این حوزه می‌توان ساختاری ایجاد نمود تا از یک سو نیاز تبلیغاتی صاحبان مشاغل برطرف شود و از سوی دیگر کاربران اول از همه تبلیغاتی را ببینید که مناسبشان است و پس از آن این تبلیغات باعث آزار آنها نشود.

کد دستوری برای لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول

روش های حذف و قطع پیامک تبلیغاتی همراه اول برای همیشه

رگولاتوری با ایجاد سامانه‌ای جهت لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول، ساختاری ایجاد کرد تا زمانی که یک شماره تبلیغاتی بیش از حد برای کاربر مزاحمت ایجاد کرد بتوان جلوی آن را گرفت و یا مسدودش کرد ولی این روش هم عملاً کاربرد چندانی ندارد.

چرا که اولاً تعداد زیادی از کاربران مراحل اعلام شماره مزاحم را طی نمی‌کنند و ثانیاً صاحبان پنل‌های تبلیغاتی از تعداد بسیار زیاد سیم‌کارت و شماره برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند و ثالثاً فرآیند قطع سیم‌کارت مزاحم و یا مسدودی آن زمان‌بر است و به همین دلایل، عملاً نتوان جلوی آنها را گرفت. پس در این حالت راهکار حذف پیامک تبلیغاتی همراه اول چیست و برای خلاص شدن از شر مسیج های تبلیغاتی چه باید کرد؟

نحوه لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول

1- لغو پیامهای تبلیغاتی همراه اول با پیامک عدد 1 به 8999

به منظور لغو پیامک تبلیغات همراه اول و خدمات مبتنی بر محتوا، به قسمت پیامک های تلفن همراه خود مراجعه نمایید. عدد 1 را بنویسید و به شماره 8999 پیامک کنید. پس از آن پیامی دریافت می کنید که نشان دهنده موفقیت آمیز بودن لغو اس ام اس تبلیغاتی همراه اول است.

در واقع پس از ارسال درخواست لغو پیامک های تبلیغاتی همراه اول اعلانی مبنی بر این مورد برای شما ارسال خواهد شد و پس از ان هیچ گونه اس ام اس تبلیغاتی دریافت نخواهید کرد.

2- کد لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول برای همیشه

یکی دیگر از راهکارهای لغو پیام تبلیغاتی همراه اول این است که از بخش شماره گیری تلفن همراه خود کد دستوری *8999# را شماره گیری نمایید. اگر درصدد حذف پیام تبلیغاتی هستید عدد 1 و اگر خواهان دریافت پیامک تبلیغاتی هستید عدد 2 را وارد کنید.

بعد از انتخاب گزینه‌ مورد نظر، اپراتور همراه اول به شما اعلام می‌کند که تا 24 ساعت آینده درخواست شما اجرا می‌شود. بدین ترتیب درخواستی مبنی بر لغو sms تبلیغاتی همراه اول برای اپراتور ارسال می گردد و نتیجه آن حداکثر تا 24 ساعت بعد خدمت شما اعلام می گردد.

کد لغو پیامک های تبلیغاتی همراه اول

3- اطلاع از سرویس های فعال همراه اول

علاوه بر لغو پیام تبلیغاتی همراه اول می توانید از سرویس های فعال سیم کارت خود اطلاع یابید و سپس مواردی که لازم نمی دانید را غیرفعال کنید. برای اطلاع از سرویس های فعال همراه اول کافیست کد #800* را وارد کنید و علاوه بر لغو سرویس های پیامکی همراه اول، از سرویس های فعال سیمکارت خود مطلع شوید. این کد اطلاعاتی شامل خدمات فعال، قطع خدمات محتوایی، قطع تبلیغات، تبلیغ از خط شخصی، وصل پیامک تبلیغاتی و استعلام هویت را برای کاربران نمایش می‌دهد.

کد لغو دریافت پیامک تبلیغاتی همراه اول

4- تماس با شماره 9990 برای قطع پيامك تبليغاتي همراه اول

از آنجایی که موضوع درخواست لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول برای همه مشکل ساز بوده و گاهی اوقات منجر به شکایت شده است پیشنهاد می شود در اسرع وقت برای لغو پیام تبلیغاتی همراه اول یکی از روش های بالا را امتحان کنید و اگر هیچکدام کارساز نبود با شماره تلفن 9990 تماس بگیرید و مشکل لغو دائمی پیامک تبلیغاتی همراه اول خود را با یکی از اپراتورهای آن شرکت در میان بگذارید.

5- استفاده از اپلیکشن همراه من برای لغو دائم پیامک تبلیغاتی همراه اول

یکی دیگر از راه کارهای اطلاع از سرویس های فعال و همچنین لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول این است که اپلیکشن همراه من را از وبسایت رسمی همراه اول دانلود و روی تلفن همراه خود نصب نمایید. بدین ترتیب مدیریت بهتری روی سیم کارت خود خواهید داشت.

کد لغو ارسال پیامک تبلیغاتی همراه اول

روش دیگر حذف تبلیغات همراه اول، استفاده از اپلیکیشن همراه من است. در این روش لغو کامل پیامک تبلیغاتی همراه اول شما می‌توانید بعد از نصب و فعال‌سازی اپلیکیشن همراه اول روی گوشی هوشمند خود، به‌راحتی درخواست حذف پیامک تبلیغاتی همراه اول را ثبت کنید. در صورت استفاده از نسخه جدید، باید ابتدا حالت پیشرفته را فعال کنید.

بعد از فعال‌سازی حالت پیشرفته، وارد بخش خدمات شوید. در اینجا می‌توانید همه خدمات فعال و غیرفعال خود را ببینید. حالا کافی است تا خدمات پیامک انبوه را انتخاب کنید. همراه اول این امکان را به شما می‌دهد تا به مدیریت پیامک‌های اطلاع‌رسانی و آگهی تبلیغاتی خود بپردازید. با لغو کد پیامک تبلیغاتی همراه اول فقط مسیج های اطلاع‌رسانی برای شما ارسال خواهد شد.

6- غیر فعال سازی پیامک ارزش افزوده همراه اول با ارسال پیام کوتاه

روش دیگر برای جلوگیری از دریافت پیامک‌های ارزش افزوده، ارسال پیامک حاوی کلماتی مانند «لغو» و «Off» به پیش‌شماره‌ای است که نمی‌خواهید پیامک آن را دریافت کنید. تفاوت لغو از طریق ارسال پیامک با لغو از طریق شماره‌گیری کد دستوری این است که در روش اول شما در واقع همه پیامک‌های ارزش افزوده را لغو می‌کنید؛ اما در روش دوم فقط پیش‌شماره موردنظر مسدود خواهد شد. در حال حاضر، همه سرویس‌های ارزش افزوده پیامکی باید امکان لغو را به کاربران خود بدهند.

جمع بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

اس ام اس یا همان پیامک تبلیغاتی آن دسته از پیام هایی هستند که معمولا برای تبلیغ یک محصول یا یک برند کاربرد دارند. اس ام اس تبلیغاتی همراه اول موضوع آزار دهنده ای است که افراد برای رفع آن به مکان های مختلفی مراجعه و برای لغو این گونه تبلیغات هزینه می کنند.

آیا پیامک های تبلیغاتی همراه اول هزینه دارد؟

مسیج های ارسالی از سمت همراه اول هزینه ای برای کاربران ندارد. اما اگر قصد استفاده از یکی سرویس های همراه اول مانند سرویس آهنگ پیشواز را داشته باشید، برای شما هزینه منظور خواهد شد.

آیا با لغو پیام های تبلیغاتی همراه اول همه پیام‌ها قطع می‌شوند؟

با حذف پیامک تبلیغاتی همراه اول، پیامک های بانکی و اداری قطع نخواهند شد و برای لغو آنها باید به اداره مربوطه مراجعه کرد.

برای شکایت از پیامک های مزاحم تبلیغاتی چه اقداماتی باید انجام داد؟

برای شکایت ابتدا باید در سامانه الکترونیکی رسیدگی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یا همان سامانه 195 درخواست خود را ثبت و شماره پیگیری دریافت کرد.

سریعترین روش قطع پیامک تبلیغاتی همراه اول چیست؟

شماره گیری کد دستوری *۸۰۰# سریعترین روش لغو پیامک تبلیغات همراه اول است.