تقویم به ماه مارس تبدیل شده است و شایعه شده است که اپل حداقل سه معرفی محصول را از هم اکنون تا پایان آوریل برنامه ریزی کرده است، از جمله یک مک بوک ایر 15 اینچی، یک برج جدید مک پرو و ​​یک گزینه رنگی جدید آیفون 14.

در زیر، آنچه را که باید از اپل در ماه مارس و آوریل بر اساس شایعات انتظار داشته باشیم، خلاصه کرده ایم. این داستان در ابتدا در ماه فوریه منتشر شد و بر اساس آخرین شایعات و گزارش ها با اطلاعات جدید به روز شده است.
مک بوک ایر 15 اینچی

به گفته تحلیلگر صنعت صفحه نمایش، راس یانگ، که سابقه بسیار خوبی با شایعات در مورد محصولات آینده اپل در چند سال گذشته دارد، زنجیره تامین اپل در ماه فوریه تولید پنل های صفحه نمایش برای مک بوک ایر جدید 15.5 اینچی را آغاز کرد.

یانگ انتظار دارد مک‌بوک ایر جدید در اوایل آوریل عرضه شود، اما اعلام و پیش‌سفارش مطمئناً می‌تواند زودتر انجام شود. اپل اغلب محصولات جدید خود را در ماه مارس در یک رویداد یا با بیانیه‌های مطبوعاتی در وب‌سایت Apple Newsroom معرفی می‌کند، اما در ماه آوریل سال 2021 رویدادی را برای معرفی iMac، iPad Pro، Apple TV و AirTag جدید همراه با بنفش جدید برگزار کرد. گزینه رنگ برای آیفون 12 و آیفون 12 مینی.

یک گزینه جدید برای اندازه صفحه نمایش 15 اینچی بزرگترین گزینه برای مک بوک ایر خواهد بود. مک بوک ایر فعلی دارای صفحه نمایش 13.6 اینچی است و سال ها پیش این لپ تاپ در اندازه 11 اینچی عرضه شد. انتظار می رود مک بوک ایر جدید همچنان به پنل LCD مجهز شود، زیرا انتظار نمی رود اولین مدل با صفحه نمایش OLED تا سال 2024 عرضه شود.

طبق گزارش ها، مدل 15 اینچی مانند مک بوک ایر 13 اینچی با تراشه M2 عرضه خواهد شد. اپل می‌گوید تراشه M2 تا 18 درصد CPU سریع‌تر، تا 35 درصد GPU سریع‌تر و تا 40 درصد Neural Engine سریع‌تر در مقایسه با تراشه M1 دارد.

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، سال گذشته ادعا کرد که یک مک بوک 15 اینچی با گزینه های تراشه M2 و M2 Pro در سه ماهه دوم سال 2023 یا بعد از آن عرضه خواهد شد. جالب اینجاست که کو گفت این مک بوک ممکن است دارای برند Air نباشد. بر اساس حدس و گمان، این امکان وجود دارد که اپل بتواند یک مک بوک 15 اینچی را که بین مک بوک ایر و مک بوک پرو قرار می گیرد عرضه کند، اما برنامه های اپل هنوز مشخص نیست.
مک پرو جدید

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، مک پرو بعدی با تراشه جدید M2 Ultra اپل در دسترس خواهد بود که آن را سریع ترین مک تاریخ خواهد ساخت. او انتظار دارد که مک پرو جدید طراحی مشابه مدل 2019 داشته باشد، اما فاقد رم قابل ارتقا توسط کاربر باشد. ظاهراً یک تراشه رده بالاتر «M2 Extreme» برای رایانه لغو شده است.

در ژانویه، گورمن گفت که اپل در حال آزمایش داخلی مک پرو جدید با سیستم عامل macOS 13.3 است که طبق گفته اپل در بهار امسال به صورت عمومی منتشر خواهد شد. با توجه به این موضوع، ممکن است اپل بتواند Mac Pro و macOS 13.3 را در ماه مارس یا آوریل منتشر کند، اما هنوز هیچ بازه زمانی مشخصی برای عرضه این رایانه در سال جاری وجود ندارد، بنابراین این احتمال وجود دارد که Mac Pro جدید در WWDC معرفی شود. 2023 در ژوئن یا بعد از آن سال.
رنگ جدید آیفون

اپل اغلب حداقل یک رنگ جدید آیفون را در ماه مارس یا آوریل عرضه می کند، و شایعه اخیر نشان می دهد که این سنت می تواند امسال نیز ادامه یابد.

طبق پست Weibo که توسط وبلاگ ژاپنی Mac Otakara به اشتراک گذاشته شده است، اپل قصد دارد آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را در بهار امسال به رنگ زرد در دسترس قرار دهد. اپل آخرین بار گزینه رنگ زرد را برای آیفون 11 در سال 2019 و آیفون XR در سال 2018 ارائه کرد. مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد رنگ جدیدی را برای مدل های آیفون 14 پرو عرضه کند یا خیر.

در رویداد مارس 2022، اپل یک رنگ سبز آلپاین جدید برای آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس و یک رنگ سبز جدید برای آیفون 13 و آیفون 13 مینی معرفی کرد. در آوریل 2021، اپل آیفون 12 و آیفون 12 مینی را به رنگ بنفش عرضه کرد.

در سال‌های قبل، اپل رنگ قرمز (محصول) جدیدی را برای سری آیفون 7 و آیفون 8 منتشر کرد.