به گفته راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگر، اپل قصد دارد مک بوک ایر جدیدی با صفحه نمایش 15 اینچی بزرگتر در ماه آوریل عرضه کند. انتظار می رود این لپ تاپ از تراشه M2 استفاده کند و احتمالاً از Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 پشتیبانی می کند.

در حالی که منتظر معرفی مک بوک ایر جدید هستیم، پنج ویژگی جدید را که شایعه شده یا احتمالاً در آن گنجانده شده اند، خلاصه کرده ایم.
نمایشگر 15 اینچی

انتظار می رود مک بوک ایر جدید به صفحه نمایش 15.5 اینچی بزرگتر مجهز شود که بزرگترین نمایشگر لپ تاپ تا کنون خواهد بود. مک بوک ایر فعلی دارای صفحه نمایش 13.6 اینچی است و سال ها پیش این لپ تاپ در اندازه 11 اینچی عرضه شد.

در حالی که شایعه شده است که مک بوک ایر 13 اینچی جدید با صفحه نمایش OLED در سال 2024 عرضه می شود، انتظار می رود مدل 15 اینچی دارای LCD سنتی باشد.
تراشه M2

طبق گزارش ها، مدل 15 اینچی مانند مک بوک ایر 13 اینچی با تراشه M2 عرضه خواهد شد. اپل می‌گوید تراشه M2 تا 18 درصد CPU سریع‌تر، تا 35 درصد GPU سریع‌تر و تا 40 درصد Neural Engine سریع‌تر در مقایسه با تراشه M1 دارد.

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، سال گذشته ادعا کرد که یک مک بوک 15 اینچی با گزینه های تراشه M2 و M2 Pro در سه ماهه دوم سال 2023 یا بعد از آن عرضه خواهد شد. جالب اینجاست که کو گفت این مک بوک ممکن است دارای برند Air نباشد. بر اساس حدس و گمان، این امکان وجود دارد که اپل بتواند یک مک بوک 15 اینچی را که بین مک بوک ایر و مک بوک پرو قرار می گیرد عرضه کند، اما برنامه های اپل هنوز مشخص نیست.

مک بوک ایر جدید با صفحه نمایش 15 اینچی، شاسی بزرگ تری خواهد داشت که امکان باتری بزرگتر و عمر باتری بیشتر را فراهم می کند.

اپل می گوید مک بوک ایر 13 اینچی با تراشه M2 تا 18 ساعت در هر بار شارژ دوام می آورد، بنابراین شاید مدل 15 اینچی می تواند به مرز 20 ساعت نزدیک شود. تراشه های سیلیکونی اپل همچنان عملکرد پیشرو در صنعت را در هر وات دارند.
Wi-Fi 6E

در حالی که مک بوک ایر 13 اینچی با تراشه M2 به وای فای 6 محدود شده است، احتمال زیادی وجود دارد که مک بوک ایر 15 اینچی به Wi-Fi 6E ارتقا یابد. اپل در ماه گذشته Mac mini را با تراشه M2 و Wi-Fi 6E به روز کرده بود.

Wi-Fi 6 روی باندهای 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز کار می کند، در حالی که Wi-Fi 6E روی باند 6 گیگاهرتز نیز کار می کند و امکان سرعت بی سیم سریع تر، تأخیر کمتر و تداخل سیگنال کمتر را فراهم می کند. برای استفاده از این مزایا، دستگاه باید به یک روتر Wi-Fi 6E متصل شود که از برندهایی مانند TP-Link، Asus و Netgear در دسترس هستند.

اپل پشتیبانی از Wi-Fi 6E را تاکنون به تعدادی از دستگاه‌ها اضافه کرده است، از جمله آخرین iPad Pro، مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی و مک مینی.

اپل بلوتوث 5.3 را به تعدادی از جدیدترین دستگاه های خود اضافه کرده است و مک بوک ایر 15 اینچی می تواند در ردیف بعدی قرار گیرد که از پشتیبانی برخوردار شود.

به گفته بلوتوث SIG، سازمان پشتیبان استاندارد، بلوتوث 5.3 مزایایی مانند قابلیت اطمینان بهبود یافته و بهره وری انرژی را ارائه می دهد. بلوتوث 5.3 همچنین می‌تواند راه را برای MacBook Air جدید برای پشتیبانی از LE Audio و در نهایت برای بهبود کیفیت صدا، عمر باتری طولانی‌تر و موارد دیگر هموار کند، در صورتی که اپل آن را اجرا کند.

در اوایل این هفته، اپل لیست محصولات جدید بلوتوث 5.3 را ارائه کرد. این پرونده به هیچ محصول خاصی اشاره نمی کند، اما به فهرست قبلی مربوط به macOS اشاره می کند، که نشان می دهد پرونده ممکن است به نوعی مربوط به Mac های آینده باشد.