راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، امروز دوباره گفت که اولین اپل واچ میکرو ال ای دی اپل در سال 2025 عرضه خواهد شد. یانگ قبلاً جدول زمانی 2025 را در ژانویه پیشنهاد کرده بود، اما او ادعا می کند که اطلاعات جدید از تامین کننده اپل Osram خط زمانی را تأیید می کند.

Osram در تماس با درآمد سه ماهه چهارم سال 2022 خود گفت که قصد دارد گزارش درآمدهای حاصل از فناوری میکرو ال ای دی خود را در سال 2025 آغاز کند و یانگ نشان می دهد که این اطلاعات مربوط به یک اپل واچ میکرو ال ای دی آینده است. بیانیه کامل اسرام:

اجازه دهید اکنون اطلاعات اضافی مربوط به برنامه توسعه و صنعتی سازی خود را برای فناوری میکرو ال ای دی با اندازه ساختار کوچک ارائه دهم. بر اساس آخرین اطلاعات موجود و ارزیابی آن، می‌توانیم اضافه کنیم که در حال حاضر انتظار داریم گزارش درآمدهای مربوطه از فناوری microLED خود را در سال 2025 آغاز کنیم.

همچنین می توانم تأیید و تأکید کنم که تعامل مشتری در این زمینه بسیار عمیق، قابل توجه و فعال است. بازخورد بازاری که ما دریافت کردیم به وضوح تأیید می کند که ما در فناوری میکرو ال ای دی اندازه ساختار کوچک دارای موقعیت رهبری استراتژیک هستیم و پیشرو برای صنعتی سازی با حجم بالای این فناوری نسل بعدی هستیم.

چندین منبع تایید کرده اند که اپل در حال کار بر روی Apple Watch microLED است، مانند تحلیلگر Jeff Pu، اما شایعات دیگر به عرضه در سال 2024 اشاره می کنند. یانگ باور ندارد که تا بهار 2025 شاهد فناوری نمایشگر جدید در اپل واچ باشیم.

یانگ جزئیاتی در مورد اندازه نمایشگر ارائه نکرده است، اما اطلاعات قبلی نشان می دهد که اندازه آن 2.1 اینچ مورب خواهد بود که آن را برای Apple Watch Ultra بزرگتر مناسب می کند. اپل واچ اولترا که سپتامبر گذشته معرفی شد، دارای یک صفحه نمایش 1.92 اینچی است که بزرگتر از نمایشگر 1.77 اینچی سری 8 است. اولین بار در اپل واچ رده بالا معرفی شد.

فناوری microLED از LED‌های میکروسکوپی استفاده می‌کند که پیکسل‌ها را تشکیل می‌دهند، رنگ دقیق‌تر، نسبت کنتراست بالا برای بهبود HDR و مشاهده در شرایط نوری غیربهینه، پشتیبانی از دید در زوایای بازتر، شانس کمتر سوختن صفحه نمایش در طول زمان در مقایسه با فناوری‌هایی مانند OLED، سریع‌تر ارائه می‌دهند. زمان پاسخ و تأخیر کم برای پشتیبانی از فریم در ثانیه بالاتر و کاهش مصرف انرژی برای بهبود کارایی.

اپل هنوز در مراحل اولیه توسعه اپل واچ میکرو ال ای دی است و بنابراین جدول زمانی ممکن است در طول سال آینده تغییر کند. یانگ به لطف ارتباطاتش در صنعت نمایشگر اغلب اطلاعات دقیقی را ارائه می دهد، اما گاهی اوقات زمانی که برنامه های اپل در حال تکامل است، زمان بندی او خاموش می شود.